A német áruházlánc közel 15 millió palack magyar bort értékesített 2017-ben, amelynek mintegy felét exportálta külföldre. Az európai vásárlók a Királyleánykát, a Tokaji Furmintot és a Szürkebarátot keresték a leginkább – derült ki a Lidl Wine Expo Hungary-n, ahol 21 borvidék 366-féle bora közül választották ki a nemzetközi szakértők azokat, amelyek 2018-ban kerülnek majd fel Európa-szerte az áruházak polcaira.
Az idén 5. alkalommal megrendezett esemény célja, hogy a magyar borok Európán belüli népszerűsítésével támogassa a hazai bortermelőket. Az idei alkalmon 10 európai ország – köztük Németország, Írország, Nagy-Britannia, Lengyelország, Románia, Horvátország – képviselői 21 borvidék 366 különböző borát kóstolva választhatták ki azokat a magyar borokat, amelyeket saját piacaikon tesznek elérhetővé a vásárlók számára.
A rendezvény különös jelentőségű a kiváló minőséget képviselő kisebb családi és kézműves pincészetek számára.
Tavaly 3,1 millió palack bort rendeltek a rendezvényt követően az áruházlánc nemzetközi képviselői, akiknek munkáját idén is olyan elismert borszakértők segítik, mint Caroline Gilby és Richard Bampfield Master of Wine-ok.
A német élelmiszerlnc tavaly mintegy 14,9 millió palack magyar bort értékesített, ami mintegy 20 százalékkal haladja meg az előző év eredményét.
Az eladás növekedése közel azonos volt a hazai és európai piacon: így a 2016-os 6,3 millió palack eladását követően 2017-ben mintegy 5 milliárd forint értékben 7,8 millió palack bort értékesítettek itthon. Emellett további mintegy 7 millió palack bort exportáltak a magyar borászatok Európába az áruházláncon keresztül, a 9,7 millió euró értékű exportjuk teljesítménye így mintegy 10 százalékát adja a 103,7 millió eurós teljes hazai bor- és mustexportnak.
A külföldön legnépszerűbb, legnagyobb palackszámban értékesített borok a Királyleányka, a Tokaji Furmint és a Szürkebarát voltak 2017-ben.
Nyitókép: Karsten Würth / Unsplash