Az egyik legnagyobb vásárlóerő az Y-Z generációban van. De ők nem harapnak mindenre.
Az angol szakirodalom millenials jelzővel illeti őket, nálunk Y és Z generációnak hívják. A sajtójuk nem túl jó, de ők teszik ki jelenleg a társadalom legcombosabb rétegét – a fiatalok, akik már javarészt önálló keresettel rendelkeznek, teljesen mások a fogyasztási szokásaik, mint az előző nemzedékeknek, és ami az ő köreikben trendi lesz, azt viszik, mint a cukrot. A forbes.com-on összeszedték, mik azok az apróságok, amikre egy vállalkozónak oda kell figyelnie, ha azt akarja, hogy ez a korcsoport nála nyitogassa a pénztárcáját.
A mobilra
Ha a vállalkozás weboldala bénán néz ki telefonon, az komoly gondot okozhat, mert statisztikák szerint ötből egy fiatal már kizárólag mobilról netezik, és ha a felhasználói élmény nem jó, nem fog ott vásárolni.
A Facebookra
Ha a vállalkozás elindul, de nincs fent saját oldala a Facebookon, akkor az olyan, mintha nem is lenne.
A visszajelzésre
A mai fiatalok különösen a többi fiatal véleményére adnak – ha sok pozitív visszajelzést látnak vállalkozásról a közösségi oldalon, akkor könnyebben veszik rá magukat arra, hogy ők is kipróbálják a terméket vagy a szolgáltatást.
A kedvezményekre
Akció! Kettőt fizet, négyet kap, kupon kupon hátán – ezeket imádják (de ki nem?).
A küldetéstudatra
Ha egy vállalkozás szolgál valamilyen társadalmi célt is, akkor szimpátiát ébreszt – márpedig ez ennek a korcsoportnak különösen fontos.
Az e-mailre
Sokan mondják, hogy nincs értelme e-mailt küldeni a fiataloknak, de mióta okostelefon van, ez nem igaz.