Megújult a Forbes magazin, odatették magukat Amerikában

Új dizájnt kaptunk Amerikából, és boldogok vagyunk vele. A legtöbb változáshoz kell egy kis idő, míg hozzászokik az ember, ehhez nekem igazán nem kellett. Kézbe vettem az új amerikai lapot […]

Bővebben

4,1 milliárd forintba kerültek a tervek, villamos is közlekedhet majd az új Duna-hídon

12 939 915 euróba, vagyis az aktuális árfolyammal számolva 4,1 milliárd forintba fog kerülni a Dél-Budát és Csepelt összekötő Duna-híd tervezése. A tervezés és az engedélyezés 2-3 évet ölel fel, az építkezés csak ezután kezdődik. A végső költségvetést még homály fedi.

A kormány még a 2024-es budapesti olimpiára álmodta meg a Kopaszi-gáttól délre, a Galvani út-Illatos út vonalában épülő Duna-hidat. Olimpia végül nem lett a magyar fővárosban, de a tervpályázat megmaradt. A győztest 17 nemzetközi pályázó közül választották ki, a nyertes a holland Van Berkel en Bos (UNStudio) és a brit Buro Happold Engineering együttműködésében született, 10-es számú pályamű benyújtója lett.

Több pályázó egypilonos megoldást képzelt el, míg a végül győztes pályázó kétpilonos, szimmetrikus megoldását díjazták, ez jobban illeszkedik a budapesti hidak tradícióihoz  – írta meg még tavaly a Forbes.

Új Duna-híd épül Budapesten: elképesztően jól fog kinézni

A Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja megrendelte az építmény teljes építési engedélyezési tervdokumentációját, melynek összege 4,1 milliárd forint. A pénzért cserébe a tervezőknek el kell készíteniük a híd engedélyezési tervdokumentációját, rendelkezésre kell állniuk a hatósági engedélyezési eljárás során és a kivitelező kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárásban.

Az új híd 2×3 forgalmi sávos lesz, és villamosközlekedésre is alkalmas. A várakozások szerint napi 55 ezer autóval tehermentesíti a túlzsúfolt belvárosi hidakat, az Üllői út forgalmát pedig napi hatezer gépjárművel csökkentheti.

 

„Az én vallásosságom úgy van, hogy isten ránk hagyta a teremtést, a többi marketing”

Palásti József, a Fornetti alapítója