Üzlet

400 milliós befektetést kapott a casco-díjakat megreformáló magyar startup

Forbes
2020. június 25. 2 perc olvasás

400 millió forintot fektetett az MKB Pénzügyi Csoporthoz tartozó Solus Capital Kockázati Tőkealap-kezelő a Cristo nevű innovatív autós alkalmazásba. Az üzletről a Forbesnak beszéltek először.

Ne fizess feleslegesen, ha nem is használod az autódat – röviden ez a hívószava a már két éve ígért, most valóban piacra dobott Cristónak, amivel Szota Szabolcs fel akarja forgatni a megkövesedett autóbiztosításokat, írtuk tavaly decemberben. Úgy tűnik, nem csak az ígéretük volt hangzatos, a startupban most 400 millió forintnyi fantáziát látott az MKB Pénzügyi Csoporthoz tartozó Solus Capital Kockázati Tőkealap-kezelő is.

A Cristo alkalmazás fő eleme jelenleg egy újragondolt casco biztosítási konstrukció, amelyben az ügyfelek az autóhasználatuk tényleges időtartama alapján fizetik biztosítási díjukat. Az ügyfeleknek nincs dolguk azzal kapcsolatban sem, hogy jelezzék, hogy mikor voltak úton, mivel a startup egy telemetriai eszközt is eljuttat minden cascót kötő felhasználójának, amely elvégzi helyettük a megtett utak mérését. Az alkalmazás fejlesztője a Smartsurance Technologies Kft.

A szerződéskötés – ide értve a szemlefolyamatot is –, a díjfizetés, sőt a kárbejelentés is online történik. A stabil biztosítói hátteret a Generali Biztosító Zrt. nyújtja.

A Solus Capital Kockázati Tőkealap-kezelő Fekete Krisztián, Godó Zoltán, Szabó Zsolt és Szota Szabolcs alapítók, a korábbi befektető (Bnl Start Partners Kft.), és Nyíri József mentor mellé érkezik új tulajdonosként a cégbe.

Az alapítók közösen az új befektető érkezését követően is többségi tulajdonosok maradnak, ezzel helyet adva akár későbbi befektető érkezésének.

A befektetésből az alkalmazás továbbfejlesztését, a még kényelmesebb használat biztosítását és további – biztosításon kívüli – funkciók beépítését valósítják meg, bővíteni fogják a csapatukat, és szeretnének kilépni a környező országok piacaira is.

Fotó: Cristo