A Microsoft ma közzétette 2019 első negyedéves jelentését: 29,1 milliárd dolláros bevételt és 8,8 millió dolláros nettó bevételt csináltak – írja a Verge. A bevétel így 19 százalékkal, a profit 34 százalékkal nőtt, ami rekord első negyedévnek számít. A cég szerint a rekord nagyrészt a felhős üzletáguk erős növekedésének köszönhető.
Surface nevű tabletjük bevételei 14 százalékkal nőttek egy évvel ezelőtthöz, 1,1 milliárdra. Ez az első negyedév, mióta a cég elindította a Surface Gót augusztusban. Mára egyértelmű, hogy a Surface is milliárd dolláros biznisz. A cégnek sikerült az USA-ban a top öt hardvergyártó közé is bekerülnie, szintén a Surface-nek köszönhetően. Az eladásokat főleg a Surface Book 2 és a Surface Go tolták. Nemrég mutatták be a Surface Pro 6-ot és a Surface Laptop 2 laptopokat, de ezeket csak októbertől adják el, a következő negyedévben jelennek majd meg. Ugyanígy, a Surface Studio és Headphone is csak a Q2-ben látszik majd.
A gaming üzletág is növekszik: 44 százalékkal nőttek a bevételek . Az Xbox hardveres bevételei 94 százalékkal nőttek az Xbox One X piacra dobásának köszönhetően. Az XBox Live aktív felhasználói 57 millióan vannak már – a jövőben a pécére is át akarják vinni őket. Tervezik egy xCloud nevű game streaming elindítását is 2019-ben (ez azt jelenti, hogy felhőből, akár például böngészőből lehet játékokkal játszani).
A Windows licencei is jól fogynak: az OEM Pro bevételei nyolc százalékkal nőttek, a nem-Pro licencei öt százalékkal csökkentek – valószínűleg azért, mert a hardvergyártók inkább high end laptopokhoz adnak Windowst. A windowsos felhőszolgáltatások bevétele 12 százalékkal nőtt az üzleti szektornak köszönhetően. Az Office-termékek és -szolgáltatások 17 százalékkal nőttek, az Office 365 bevételei 36 százalékkal. Ma már több mint 155 millió havi aktív felhasználónál tartanak.
Szerver és enterprise felhő oldalán az Azure 76 százalékot nőtt, a szervertermékek és a felhőszolgáltatások általánosságban 28 százalékot.
Az intelligens felhő üzletáguk 24 százalékkal nőtt, 8,6 milliárdot tesz ki a 29,1 milliárd dolláros összbevételből.
A személyi számítógépes üzletág, amiben benne van a Windows, a játékok, a keresés és a Surface 10,7 milliárd dollárt termelt – ezzel ez a legnagyobb üzletág a cégen belül. A Felhő, szerver és Office együtt 18,4 milliárdot termel.
A Microsoft anno 26 milliárd dollárért vette meg a Linkedin üzleti közösségi oldalt, és úgy tűnik, jól tette. A Linkedin bevételei 33 százalékkal nőttek ebben a negyedévben. A Bing, a cég keresője 17 százalékos bevételnövekedést produkált az ott eladott reklámokkal. Satya Nadella, a Microsoft CEO-ja azt mondta, nemsokára lezárják a Github nevű verziókezelő-rendszer felvásárlását is. Az EU múlt héten fogadta el a 7,5 milliárd dolláros felvásárlást.