Úgy vették a szőke babákat a szülők a lezárások alatt, mint a cukrot.
Mintegy 1,35 milliárd dollár értékben adtak el Barbie babákat világszerte 2020-ban. Ennyit 2014 óta nem kaszírozott a gyártó Mattel a babákkal – írja a BBC.
Tavaly 16 százalékkal több Barbie fogyott, mint egy évvel korábban, ami 2017 óta a legjobb eredményt hozta a cégnek a játék eladásából.
A játékipar sokat profitált a koronavírus-járvány miatti lezárásokból, a termékeikért világszerte megnőtt a kereslet, ami az ellátási láncot is próbára tette. A Mattel ügyvezetője, Ynon Kreiz szerint is jelentős kihívás volt megfelelni a vásárlók igényeinek.
„A játékgyártók tényleg nyertek a járvány alatt megnövekedett kereslettel, de mi másokhoz képest lényegesen jobban tartottuk a lépést az igényekkel” – büszkélkedett Kreiz.
Az állítását pedig alátámasztja a Mattel legnagyobb konkurenciájának számító Hasbro éves eredménye: a többek között a Monopolyt is kiadó játékgyártó 2020 utolsó negyedévében ugyan négyszázalékos emelkedést könyvelhetett el az eladásaiban, az év egészét tekintve azonban 5,4 milliárd dolláros forgalma volt cégnek, ami nyolc százaléknyi visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest.
Ehhez képest a Mattel eladásai két százalékkal növekedtek 2020-ban, és a karácsony előtti időszakot is magában foglaló utolsó három hónapban tíz százalékkal ugrottak meg.
Ez a profiton is meglátszott: 2020 összességében 126,6 millió dollár nyereséget hozott a cégnek a 2019-ben elkönyvelt 200 millió dolláros veszteséghez képest.
A megugró bevételekkel a Mattelnél igyekeznek jól sáfárkodni. Ezért kedden Kreiz egy költséghatékonysági programot is bejelentett, amellyel szerinte a cég akár 250 millió dollárt is megtakaríthat 2023-ig. Arra a kérdésre, hogy ezt részben elbocsátásokkal akarja-e elérni, nem válaszolt.
Borítókép: Pixy