A cég a Facebookot használta arra, hogy olyan embereknek jelenítse meg a hirdetését, akik biztosan nincsenek regisztrálva náluk. A LinkedIn elnézést kért és állítólag már megtette a megfelelő lépéseket.
A Ír Adatvédelmi Hatóság (DPC) állítása szerint a Microsoft tulajdonában lévő LinkedIn 2018 első hónapjaiban követte el az adatvédelmi szabályszegést.
A jogsértést a cég két lépésben követte el: először megszerezte annak a 18 millió embernek az emailcímét, akik nem voltak regisztrált tagjai a LinkedInnek, majd ezek felhasználásával célzott hirdetéseket helyeztek el az érintettek Facebook-oldalain – írja a Techcrunch.
A nyomozás felfedte, hogy az Egyesült Államokban működő LinkedIn Corportation nem rendelkezett az adatkezelő, LinkedIn Ireland engedélyével, így szabálytalanul használta fel több millió, nem regisztrált LinkedIn tag adatait. A reklámok célja az volt, hogy arra bátorítsák az embereket, hogy feliratkozzanak a világ legnagyobb üzleti közösségi hálózatára.
A DPC megállapította, hogy a cég súlyosan megsértette a felhasználók adatait és kötelezte a LinkedInt, hogy töröljék a 2018 május 25-e előtt megszerzett adatokat. (A dátum a GDPR bevezetésének napja.)
„Nagyra értékeljük a DPC nyomozását az adatvédelmi szabályok megsértésével kapcsolatban és teljes mértékben együttműködünk a továbbiakban – mondta a vizsgálat kapcsán Denis Kelleher, a LinkedIn adatvédelmi képviselője. Megtettük a megfelelő intézkedéseket és azon leszünk, hogy a továbbiakban ilyen ne fordulhasson elő.”