Tavaly május és idén április között 20,5 millió darab izzadásgátló terméket vásároltak Magyarországon, 5 százalékkal többet, mint 2017 és 2018 azonos időszakában – tudatja a Nielsen közleménye.
A kiskereskedelmi forgalomban kapható dezodorok 62 százaléka célzottan izzadásgátló funkciót tölt be. A női és uniszex termékek viszik az értékbeli és darabszámbeli forgalom közel kétharmadát.
A kiszerelések közül leginkább a spray kelendő (közel 50 százalék), ezt követi a golyós dezodor, a stift a harmadik. Ezek hárman viszik a teljes forgalom 92 százalékát értékben, a maradék 8 százalékon gél és krém alapú izzadásgátlók osztoznak.
A magyar vásárlók a gyártói márkákat kedvelik, 98 százalékban ezek a termékek fogynak. Az eladott izzadásgátlók több mint fele drogériákban kel el, de a 2500 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű szupermarketek forgalma is jelentős az összeladott termékarány több mint 25 százalékával.
Budapesten adják el a legtöbb izzadásgátlót, a termékek egyharmada a fővárosban kerül le a polcokról. Az ország többi része kevésbé serényen küzd a verejték ellen: Északkelet- és Északnyugat- Magyarország viszi a forgalom egy-egy ötödét, míg a legkevesebb terméket délnyugaton vásárolják.
A vizsgált időszakban több mint 13 milliárd forintot költöttek izzadásgátlásra a magyarok.
Főoldali kép: Hans Reniers // Unsplash