Eredményes évet zártak az állami plakátkampányokért felelős vállalkozó cégei. A rendezvényszervező vállalkozásán még a koronavírus-járvány sem fogott ki.
Csak tavaly közel 10 milliárd forint hasznot hozott Balásy Gyula két cége, melyek a kék hátteres állami hirdetések legyártásával és terjesztésével foglalkoznak – szúrta ki a 444.hu.
Mennyi az annyi?
Balásy két cégén, a New Land Medián és a Lounge Designon keresztül 2016 óta 450 milliárd forint folyt át. Mindebből a hét év alatt 44 milliárd forintos adózott nyereséget könyvelt el.
A pénz nem sokáig marad a cégekben:
több mint 30 milliárd forintot vettek ki osztalékként, csak tavaly majdnem 10 milliárd forintot.
Nem csak a plakátkampányokra és az állami propagandára kaptak kvázi monopóliumot Rogán Antaléktól a Balásy-féle cégek. A 2018-ban alapított Moonlight Event (azóta Lounge Event) a koronavírus-járvány alatt – amikor is minden rendezvényszervező cég nehéz helyzetbe került – olyan állami megrendeléseket kapott, amikkel minimalizálni tudta a veszteségeit. Majd dinamikusan nőni kezdett.
- Míg 2020-ban 3,8 milliárd volt,
- addig 2021-ben 23,
- 2022-ben pedig már 63 milliárdos bevételt produkált a cég.
- Az adózott eredménye a 2021-es 3 milliárdról 9 milliárdra nőtt.
A Lounge Event nevű cégéből Balásy 9,3 milliárdos osztalékot vett ki.
Ha esetleg a rendezvény technikai lebonyolítására is szükség lenne, a Balásy-portfólióban azt is találunk. A Visual Europe Zrt. árbevétele 2021-es 8 milliárdról tavaly 14 milliárdra nőtt. Az adózott eredménynél az emelkedés még szembetűnőbb, míg 2021-ben csak 280 millió, addig tavaly 6,4 milliárdos haszonra tett szert. Osztalékként 3 milliárd forintot innen is kivettek.