Generációkon átívelő üzletek – amit elvett a XX. század, visszaadják az utódok

Sok olyan történet került a februári lapba, ami részben arról szól, hogy a XX. század viharai és a szocializmus hogyan akasztotta meg virágzó családi cégek és ágazati integrációk létrejöttét – a történelem miatt elvesztegetett évtizedek lemaradását az utódok igyekeznek pótolni. Mindenki más stratégiával.

Bővebben

10-ből 4 magyar vállalkozna. A függetlenség a kulcs

Világszerte erősödik a vállalkozói kedv, és mi magyarok is optimisták vagyunk. 10-ből 4-en indítanánk saját céget és a fiatalok vállalkoznának legszívesebben – derült ki az Amway Globális Vállalkozói Jelentéséből.

Évek óta nő itthon a vállalkozói kedv: már a megkérdezettek közel 40%-a indítana vállalkozást, ez 8%-kal magasabb arány, mint a kutatás öt évvel ezelőtt, a kutatás első évében. A legnagyobb változás a vállalkozói életforma megítélésében történt: a legfrissebb adatok szerint 65% vélekedett pozitívan a vállalkozásokról, ez 18%-os emelkedést jelent – ennek ellenére egyelőre mindkét mutató alacsonyabb a globális átlagnál. Megtudtuk azt is, miért vágunk bele:

a magyarokat a munkáltatótól való függetlenség (50%), az önmegvalósítás (47%) és a kiegészítő jövedelem (37%) vonzza leginkább.

Magyarországon a fiatalok egyre magabiztosabbak, ők indítanának a legszívesebben vállalkozást. A Z-generáció tagjai, a 21 év alattiak 64%-a úgy látja, a következő egy év során javulni fog az anyagi helyzete. Számukra a státusz, a kötelességtudat és a vállalkozószellem a munkához kapcsolódó legfontosabb értékek, míg országosan státusz, vállalkozószellem és kemény munka a sorrend.

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő