Ázsiában jól fogy az elektromos autó, a luxusmárkák nagyon gyorsan, nagyon sok pénzt fordítanak a fejlesztésekre.
A Mercedes-Benzt is tulajdonló anyamárka tizenkétezer luxus kategóriájú Maybachot adott el 2019-ben – írja a BBC. Az alapfelszereltségű modell ára 173 ezer dollárról ( több mint 52 millió forint) indul, de egészen 250 ezer dollárig (75 millió forint) terjedhet az olyan extráktól függően, mint például az ezüst pezsgőspoharak , a vádlimasszírozó vagy az automata hátsó ajtó.
A Daimler azt mondta a BBC-nek, hogy szeretnének nagyobb hangsúlyt fordítani a luxus kategóriájú, Mercedes Benz S-Class-on alapuló autókra, hogy növeljék a profitot.
Úgy tűnik,
Kínában különösen sikeres a Maybach, az ottani eladások ugyanis két számjeggyel nőttek,
de ráharaptak az USA-ban, Oroszországban és Dél-Koreában is.
Más luxusmárkák is jó hírekkel szembesültek a kínai eladások láttán: a Roll’s Royce anyacége, a BMW tíz százalékos ugrást tud a háta mögött a harmadik negyedévben, aminek fő forrása szintén Ázsia volt.
A Daimler tervei között szerepel a Maybach elektromos verziójának gyártása is, ami újabb jó hír a kínai közönségnek. Az elektromos járművekre való átállásban Kína vezet, buzgó vásárlóerővel támogatja az új piacokat és az ígéretüket, miszerint 2060-ra karbonsemlegessé válnának.
2025-re azt szeretnék, hogy a luxusautó szegmensben az eladások negyede elektromos járműből származzon.
A General Motors 2025-re harminc új elektromos modellel áll elő és harmadával növeli az ide szánt befektetéseket, ami
így már 27 milliárd dollár lesz.
A VW-tulajdonú Bentley 2026-ig kizárólag hibrid vagy akkumulátoros modellek fejlesztését tűzte ki célul, 2030-ig szeretnék, ha minden autójuk elektromos lenne.
Borítókép: Mercedes-Maybach. Forrás: media.daimler.com