A magyar InterCity-vonatok több, mint 67 százaléka késett öt percnél többet idén augusztusban.
Mi történt? „A magyar InterCity-k mindössze 32,8%-a volt pontos (azaz késett kevesebbet, mint 5 perc) augusztusban – ilyen rossz értéket soha nem rögzítettek még, mióta vezetnek menetrendszerűségi statisztikát a magyar vasúton” – közölte Facebook-oldalán Vitézy Dávid. Az egykori NER-államtitkár, ma fővárosi politikus szerint az idősorokat megnézve az látszik, hogy az elmúlt években a magyar vasút megbízhatósága látványosan romlásnak indult.
Immár megvan a kétharmad is: a magyar InterCity-vonatok több, mint 67 százaléka késett öt percnél többet idén augusztusban. Ez pedig a Lázár János által meghozott hibás döntések sorozatának köszönhető
– írta.
Mit jelent ez? A magyar vasút problémái nem új keletűek, de Vitézy szerint az elmúlt időszak szomorú statisztikái egytől egyig Lázár János közlekedési miniszternek köszönhetőek. Mint írja, Lázár lemondott minden vasúti járműbeszerzést, leállította a pályafelújításokat és fejlesztéseket, a kivont források és bezuhant bevételek miatt elszaporodtak a pályahibák, a központosított berszerzések nyomán darabjaira hullott MÁV karbantartás miatt sűrűsödnek a járműhibák, az alkatrészhiány miatt egyre több a tartósan félreállított, de amúgy jó állapotú IC-kocsi, motorvonat.
Kontextus: Vitézy Dávid, Magyar Péter és más ellenzéki politikusok is kritizálják a magyar vasút működési káoszát, amelyről mi is több elemzés közöltünk már. Legutóbb a Lázár János által bejelentett fejlesztési ígéretet vizsgáltuk.