Befektetők és ingatlanfejlesztők jelentkezését várják, hogy azok felújítsák az állami vasút állomásépületeit. A miniszterre rászólt az anyukája, hogy ne beszéljen csúnyán.
Mi történt? „Köztulajdonban tartani, de a fejlesztésükbe külső forrást is bevonni, hogy több helyen, gyorsabban és nagyobb eredményt lehessen elérni – ez a lényege annak az országos állomásmegújítási programnak, amelynek megvalósítására az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM), valamint a MÁV-csoport pályázatot ír ki” – tudatta honlapján a MÁV.
Mit jelent ez? Olyan befektetők, ingatlanfejlesztők jelentkezését várják mostantól január 31-ig, akik az ingatlanok egy részének, korlátozott időre szóló, kereskedelmi célú hasznosításáért cserében vállalják az adott állomásépület és környezetének megújítását.
Hol lehet pályázni? A Magyarország minden térségére kiterjedő program háromszintű lesz. Az első kalapba azok az állomások tartoznak, ahol nemzetközi forgalom is van, a négy nagy budapesti pályaudvar (Déli, Keleti, Nyugati, Kelenföld) mellett, Debrecen, Győr és Szeged. A második kategóriába tartozik Alsógöd, Dunakeszi-Gyártelep, Felsőgöd, Gödöllő, Pécel, Siófok, Székesfehérvár, Sződ-Sződliget és Vác. Ezek a csomópontok regionálisan fontosak. A program harmadik, helyi szintjén az országban található bármelyik kis- és közepes méretű állomásépület hasznosítására nyílik lehetősége a pályázóknak, akiknek vállalniuk kell a vasútközlekedés szempontjainak maradéktalan érvényesítését és az utaskomfort javítását.
Mivel indokol Lázár János? Az építési és közlekedési miniszter Facebook oldalán kommentálta a döntést:
„Vasútállomás nem veszíti el közvagyon jellegét: mégis megújul! Ilyen unortodox ötletekre van szükség ahhoz, hogy sárból várat építhessünk. (Anyukám szólt, hogy ne beszéljek csúnyán.) Az ötpontos akciótervem része az utaskomfort növelése, amibe beletartozik a pályaudvarok, vasút- és buszállomások, megállóhelyek megújítása. Magánpénz bevonásával a köz érdekében!”