Különleges prémium ügyfélélménnyel lepi meg ügyfeleit az MKB Bank: a pénzintézet november 20-án, a Design Summit 2020 rendezvényen robbantotta az egyik idei újdonságát, és jelentette be a hazai bankvilágban eddig egyedülállónak számító különleges metálkártya bevezetését.
A gyors technológia fejlődés eredményeként innovációs hullám söpört végig a magyar bankszektoron, a blockchain technológiától a mobil fizetési szolgáltatásokig az ágazat jelentős digitális transzformáción ment keresztül. Egy klasszikus bank esetében ugyanakkor a rohamtempóban terjedő gyors online megoldásokkal párhuzamosan folyamatosan figyelmet kell szentelni a prémium ügyfelek kiszolgálására és megtartására is.
Az ügyfélközpontú szolgáltatásfejlesztésre fókuszált az MKB fintech cége által szervezett Design Summit 2020 idei rendezvénye is. Az esemény egyik kerekasztal beszélgetésén olyan kérdésekre keresték a választ, hogy hogyan változik a prémium élmény szerepe a bankolásban, illetve mit tartogat a jövő a bankkártyák és a vagyonkezelés szempontjából?
A prémium szolgáltatásokban ma már leginkább az élményt keresik az ügyfelek, és a személyre szabott szolgáltatások felé tolódott a szegmens érdeklődése az utóbbi időkben – derült ki abból a beszélgetésből, ami Ginzer Ildikó, az MKB Bank általános és üzleti vezérigazgató-helyettese, Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója, Demeter Ákos, az EY Hungary üzleti tanácsadó partnere és a luxus iparágat behatóan ismerő Zólyomi Zsolt parfümőr részvételével zajlott. A megszólalók egyetértettek abban is, hogy a jövőben a prémium szegmenst csak valamiféle megkülönböztethetőséget biztosító, magas minőségű szolgáltatásokkal lehet hatékonyan elérni.
A beszélgetés zárásaként a bank vezérigazgató-helyettese egy új, prémium élményt nyújtó termék elindulását jelentette be. Az MKB az ügyfelek bevonásával két különleges anyagú, letisztult, egyedi, álló formátumú fémkártyát, a MKB World Elite Metal és az MKB Platinum Metal kártyákat vezeti be a magyar piacra. Az MKB mindig is élen járt az innovációban, hiszen 1988-ban Magyarországon és az egész közép-kelet-európai régióban elsőként ők adtak az ügyfeleiknek bankkártyát.
A most piacra kerülő kártyák az MKB Bank prémium digitális szolgáltatásainak kiemelt termékei, és az ügyfélközpontú szolgáltatásfejlesztés kitűnő példái. Ginzer Ildikó szerint fontos, hogy a lehető legkorábban bevonják az ügyfeleket a termékfejlesztésbe, illetve hogy olyan személyre szabott szolgáltatást nyújtsanak számukra, ami az ő valós igényeikre reagál. Kifejezetten ezekre a termékre létrehozott a bank egy dedikált aloldalt metalkartya.hu címen, ahol az ügyfelek feliratkozhatnak, részt vehetnek a termékfejlesztésben és igényelhetik a kártyát. A termék tökéletesítésébe bevonják az ügyfeleket is, akik az oldalon értesülhetnek a fejlesztés állomásairól, illetve visszajelzéseket is adhatnak a szolgáltatások kialakításához. A tesztidőszak decemberig tart, azt követően történik meg a számlacsomag véglegesítése.