Alapvetően formálja át a könyvelőirodákról kialakult sztereotip képet a MASC Kft. MZ/X néven futó digitális szolgáltatásuk szinte valós idejű segítséget nyújt a cégvezetőknek a pénzügyi döntésekben, professzionális támogató hozzáállásuk pedig hosszú távon teszi hatékonyabbá és kiszámíthatóbbá a vállalatok működését.
Az elejétől kezdve az volt a víziónk, hogy többek, mások legyünk egy hagyományos könyvelőirodánál” – kezd bele 15 éves történetük mesélésébe Marczali Zoltán ügyvezető. A negyneves évei második felében járó szakember emlékezetében úgy tűnik élénken élnek még a kezdeti évek élményei. Eredetileg ügyvédnek készült, később a társadalombiztosítási igazgatóságnál, majd az APEH-nél dolgozott. Az itt szerzett tapasztalatok képezték az alapját az újonnan alapított cég szellemi tőkéjének. A MASC-nak (Marczali Accounting and Support Company) jelenleg három irodája van, kettő Győrben, egy pedig Budapesten, ügyfeleik között pedig ugyanúgy megtalálhatóak a mikrovállalkozások, mint a milliárdos forgalmú multinacionális vállalatok, például az Audi Hungária Zrt.
A TÁMOGATÁS A KULCSSZÓ
„A könyvelő, vagy könyvelőiroda általában, mint szükséges rossz él a vállalkozók fejében: valaki, akinek fizetni kell, ráadásul szinte mindig rossz híreket hoz. Kezdetektől azon vagyunk, hogy ezt a képet megváltoztassuk, hogy biztosítsuk ügyfeleinket arról, hogy munkánkkal komoly hozzáadott értéket teremtünk, valódi támogatást tudunk nyújtani.” A cég filozófiai alapját az jelenti, hogy partnerként tekintenek megbízóikra és azt próbálják elérni, hogy ők is akként viselkedjenek. Minden ügyfelet egyformán fontosként kezelnek, nem sajnálják az időt és az energiát, hogy feltérképezzék, részletekbe menően áttanulmányozzák az adott cég pontos működését. Minél több információjuk van, minél átláthatóbb számukra egy cég felépítése, működése, annál hatékonyabban tudják ugyanis támogatni a tevékenységüket, amely így hamar számszerűsíthető haszonnal is járhat. Azt vallják, hogy a szoros kapcsolat kialakításához elengedhetetlen a feltétlen bizalom és diszkréció.
„A professzionális munkához rendezett környezetre is szükség van. Ügyfeleink irodáinkba előre foglalhatnak időpontot és abban az időszakban minden munkatársunk csak az ő ügyeikkel foglalkozik.
A legjelentősebb ügyfeleinknek még ennyit sem kell fáradniuk, igény esetén munkatársaim személyesen keresik fel őket a saját irodájukban. Az időpont előzetes rögzítése lehetővé teszi számunkra is, hogy megfelelően felkészüljünk, és a lehető leghatékonyabban segítsünk.”
„Egy könyvelőiroda sikerességét leginkább abban mérik, hogy egy adóhivatali ellenőrzés során elmarasztalják-e a céget, vagy nem. Az elmúlt 15 évben egyetlen olyan ügyfelünk volt,akinél adóhiányt állapítottak meg egy ilyen ellenőrzés során” – szögezi le az ügyvezető. Pedig az sem volt ritka, hogy egyszerre csak nem száz ügyfelük volt. Mára ez a szám a még magasabb minőségű szolgáltatás nyújtása érdekében alacsonyabb. A megbízókat kiszolgáló munkatársak száma jelenleg 24 fő, és Zoltán láthatóan büszke rájuk. Baráti légkör jellemzi az irodát és igazi csapatként működnek a munka során. Emellett a gyakori tréningeknek köszönhetően mindig naprakész tudással és innovatív megoldásokkal tudják az ügyfeleket segíteni.
MZ/X – ÜZENET A JÖVŐBŐL: A 21. SZÁZADI SZÁMVITELI SZOLGÁLTATÁS
A következő időszak rengeteg izgalmat tartogat a MASC-nál: év elejétől indul élesben is a néhány ügyfélnél már hónapok óta tesztelt, MZ/X névre keresztelt szolgáltatásuk. A felhő alapú rendszer lényege, hogy minden ügyfél számára létrehoztak egy biztonságos tárhelyet a cég szerverein, ahová bármikor, bárhonnan feltölthetnek mindenféle könyveléssel kapcsolatos dokumentumot. Ez nemcsak a nagyon kényelmes, de praktikus előnyei is vannak:
a MASC munkatársai azonnal megkezdik a beérkezett adatok feldolgozását, hogy aztán az ügyfélnek releváns, friss adatokat szolgáltassanak vissza.
Az ilyen szintű naprakészség korábban elképzelhetetlen volt, az aktuális pénzügyi döntéseket így sokkal nagyobb biztonsággal lehet meghozni. „Nincs például meglepetés a befizetendő áfa összegét illetően, ha arról folyamatos tájékoztatást tudunk adni ügyfeleinknek a hónap során, de bármely más információt is tudunk szolgáltatni a megbízóink igényei alapján.” Az új rendszer segíti a tudatos tervezést és cégvezetést, számos bizonytalansági tényezőt küszöbölhet ki, ráadásul nem is kerül többe, mint a hagyományos számviteli szolgáltatások. Az óriási adathalmazok elemzésének korát éljük. Könnyű belátni egy cég esetében is, hogy a nap, mint nap keletkező, új dokumentumok, adatok, információk, megfelelő kezekben, jól feldolgozva, rendkívül értékesek lehetnek a jövő szempontjából.
A szolgáltatás teljesen cégre szabható, különböző jogosultságok rendelhetők hozzá, ráadásul a mobilapplikációnak köszönhetően valóban bárhonnan elérhető.
A szolgáltatás bevezetéséhez és megtervezéséhez szintén az a cégfilozófia vezetett, amely a kezdetektől jellemzi a vállalatot. „A NAV néhány éve elkezdte bevezetni az online pénztárgépeket, sőt hamarosan már áfa bevallás tervezeteket is el fog készíteni. Nem nehéz belátni, hogy rövidesen munka nélkül maradtunk volna, ha nem vagyunk figyelmesek és innovatívak, és nem nyújtunk pluszt az ügyfeleknek a hagyományos számviteli szolgáltatásokon túl.”
A MASC-nál egy pontban találkozik az ügyfeleket partnerként kezelő és támogató szellemiség, a digitális technológiák hatékony alkalmazása és a munkához való professzionális hozzáállás, amelyek így együtt megbízható és hatékony támaszt nyújthatnak bármilyen vállalkozásnak.
MASC Kft. / www.uzenetajovobol.hu / +36204443600