A hazai haszonjárműpiacon nincs még egy olyan cégcsoport, amelyik olyan komplex szolgáltatást tud nyújtani, mint a Delta Truck – VIARENT. Használt és új teherkocsik bérbeadásával és értékesítésével, márkafüggetlen szervizzel és háttérszolgáltatásokkal lefedik a teljes magyarországi piacot, a magánszemélyektől a multikig. Szolgáltatásaikkal közép-európai vezető szerepre készülnek – magyar tulajdonú vállalkozásként immár három országban vannak jelen –, és a technológiai újításokkal is lépést akarnak tartani.
Mi a közös egy nyári fesztiválokra készülő vendéglátósban, egy nagy megbízást elnyerő családi fuvaros cégben és egy félszobányi kanapét megvásárló családban? Mindannyiuknak szüksége lesz egy szállító járműre. Talán kevésbé evidens, hogy áruszállító járművet bérelni is lehet: a VIARENT szolgáltatása ezen a területen piacvezető, és egyre népszerűbb, nem csak Magyarországon.
A VIARENT járműveit B-jogsival vezethető kis furgonoktól nehéz teherkocsikig – egy naptól a szezonális bérlésen át akár a több éves szerződésig – kibérelheti bárki, magánszemélyektől multicégekig. „Az ügyfél havonta egyetlen számlát kap, amiben benne van a szerviz, a biztosítás, az assistance” – mondja Stefkó Péter ügyvezető-tulajdonos. Az „egykulcsos” haszongépjármű-bérlés mögött Magyarországon egyedi szolgáltatást biztosító céges szervezet áll. Három márkafüggetlen szerviz és ügyintézői csapat intézi a géppark folyamatos karbantartását, a járművek 1–6 évenkénti cseréjét, a biztosítási és egyéb ügyeket. A haszongépjármű-kereskedelemben aktív cégcsoport jelentős kedvezményekkel tud beszerzéseket lebonyolítani, ami meglátszik a VIARENT kedvező bérleti díjain is.
A Delta Truck a Ford Trucks kizárólagos hazai importőre. A hét nagy márka által dominált hazai piacra 2017-ben gördültek be a Ford tehergépkocsikkal, három év alatt 5 százalékos részesedést elérve. A cég a Ford mellett Isuzu teherautók, Kögel, Benalu, Mega pótkocsik értékesítésével, használt teherjárművek kereskedelmével, márkafüggetlen szervizeléssel is foglalkozik.
„A hazai piacon nincs még egy olyan cégcsoport, amelyik ilyen komplex szolgáltatást tud nyújtani” – mondja az ügyvezető. Az épp harminc éve, néhány végzős főiskolás és kamionszerelő baráti társaságából indult Delta Truck, és a pár évvel később elindított VIARENT azonban már túllépett az ország határain. Szlovákiában 2013 óta működik a bérautós szolgáltatásuk, és északi szomszédunknál is kizárólagos importőrként forgalmazzák a Ford teherautóit. A cégcsoport franchise partneren keresztül Szerbiában is jelen van. A VIARENT autóit jelenleg 6 magyar megyeszékhelyen, a Pozsony melletti Szencen és Belgrádban is ki lehet bérelni.
„Magyar multicég leszünk” – mondja Stefkó Péter, aki újabb hazai nagyvárosok mellett Csehország, Ausztria, Románia útjain is szeretne megjelenni a bérautóival, de a Ford Trucks képviseletére is lát lehetőséget további országokban.
Manapság a fuvarosoknak is nehéz hosszú távra előre tervezni – a cégcsoport ügyvezetője szerint ezért éri meg a kötöttségektől mentes bérleti konstrukció, a kisebb és a nagyobb cégeknek egyaránt. Az ügyfelek megszabadulnak a lízingszerződések terheitől, nem kell saját ügyintéző stábot, javítóműhelyt fenntartaniuk. A bérbeadó figyeli a szervizperiódusokat és biztosítja a műszaki segítséget, így a „világvégi” lerobbanások is elkerülhetők, vagy legalább olcsóbban megúszhatók.
A koronavírus által felpörgetett e-kereskedelemnek is köszönhetően 2020-ban 10 százalékkal nőtt a VIARENT forgalma. A cég 400 kocsiját használják futárcégek, de tavaly elindult a „kanapévásárlókat” célzó lakossági bérlés is. A cégcsoport ezeken a területeken komoly potenciált lát, ezért a földrajzi növekedés mellett a technológiában is fejlődnének: elektromos bérfurgont tesztelnek, és a car sharing szolgáltatókhoz hasonló applikációval tennék egyszerűbbé a teherautók bérlését.
A cégcsoport évek óta nyereséges, eredményességüket a 2020-as, nagyrészt már járvánnyal terhelt évben is sikerült megőrizniük. Miközben a nagyteherautók piaca a koronavírus-járvány miatt közel 40 százalékkal visszaesett Európában, addig a Delta Truck-csoport forgalma alig 10 százalékkal mérséklődött. A bérautószolgáltatás értékesítése pedig 10 százalékkal még nőni is tudott, annak köszönhetően is – mondja Stefkó Péter –, hogy a válságok hatására a kereslet általában a bérlet irányába tolódik el.