A digitalizáció folyamatosan formálja, fejlődésre készteti a gazdaságot, és vele együtt a gazdasági szereplőket. Magyarország sok tekintetben élen jár a technológiai fejlődésben – ezt mutatja például az e-nyugta tervezett bevezetése és a digitális állampolgárság program indulása is. Mindennek a digitális fizetéselfogadás volt az előfutára, ami nemcsak fogyasztói igény és hasznos eszköz a vállalkozások számára, de a legtöbb ágazatban szabályozói elvárás is. Ennek eredményeként a bankkártyás fizetések aránya is folyamatosan növekszik, ugyanakkor a kisvállalkozásoknak számos kihívással kell szembenézniük, amikor digitális fizetéselfogadást szeretnének bevezetni.
A mikro- és kisvállalkozások különösen érzékenyek a digitális fizetések bevezetésével járó költségekre. Ezen kívül a költséghatékonysági szempontból általuk leggyakrabban választott, egyszerűbb eszközök gyakran nem nyújtanak valós segítséget a növekedéshez, például nem alkalmasak SZÉP kártya elfogadására vagy borravaló kezelésére, illetve nem integrálhatók más digitális rendszerrel, nem beszélve a technikai limitációkról. Tovább nehezíti a kisvállalkozások helyzetét, hogy a digitális fizetések előnyeiről, illetve a készpénzhasználat rejtett költségeiről még mindig nincs a köztudatban elegendő információ, így sokan nem tudják, hogy a készpénzkezelés valójában hosszú távon drágább és időigényesebb megoldás.
Segítség a növekedéshez
A Teya ezekre a kihívásokra válaszolva indította el a Kisvállalkozói Támogatás kezdeményezést. A program most 1000 hazai kisvállalkozás számára biztosít teljesen ingyenes fizetéselfogadást 3 millió forint bankkártyás forgalomig vagy 6 hónapig. A résztvevők választhatnak, hogy a Teya Tap elnevezésű softPOS applikációt veszik igénybe, és a saját mobiltelefonjukat használják POS terminálként, vagy a modern Teya Essential terminálon fogadnak el fizetéseket.
A program célja egyben a Teya küldetése is: a helyi vállalkozások támogatása.
A részvétellel a legkisebb vállalkozások is kompromisszumok nélkül férhetnek hozzá a legmodernebb fizetéselfogadási technológiákhoz. A technológia mellett a szolgáltatási minőségben sem kell kompromisszumot kötniük, hisz a legkisebb vállalkozásokat a megszokott 5 másodperces válaszidővel segíti a helyi ügyfélszolgálat. A támogatás időszaka alatt a vállalkozásoknak nem kell számolniuk fizetéselfogadási költségekkel, így az erre szánt összeget más területek fejlesztésére fordíthatják. A támogatás online igényelhető, a folyamat pedig mindössze 5 percet vesz igénybe, ami után akár azonnal fogadhatnak elektronikus fizetéseket.
Hosszú távú előnyök
A Teya Kisvállalkozói Támogatás célja a költségcsökkentés mellett a hosszútávú növekedési lehetőségek megteremtése. A kártyás borravaló és a SZÉP kártya elfogadásával a vállalkozások szélesíthetik ügyfélkörüket olyan vásárlókkal, akik ezt a fizetési módot keresik, és növelhetik bevételeiket. Emellett a bevételek és tranzakciók applikáción keresztüli követése segíti a vállalkozókat a pénzügyek nyomon követesében, a könnyebb könyvelésben, és abban, hogy megalapozott üzleti döntéseket hozzanak. A támogatás remek lehetőség arra, hogy a vállalkozásokat bátorítsa a digitalizáció generálta változásokban a kötelező terhek helyett a fejlődés lehetőségének felismerésére.
A Teya 2019-ben alakult, londoni központú fintech szolgáltató. Mára több, mint 300,000 ügyfelet segítenek digitális megoldásaikkal Európa-szerte. Küldetésük, hogy biztosítsák a megérdemelt technológiát és törődést, amely erőt ad a helyi vállalkozásoknak a fejlődéshez. Jövőképük, hogy fizetési infrastruktúrájukkal és integrált szoftveres megoldásaikkal megalkotják Európa első számú kereskedői platformját. Magyarországon integrált fizetési szolgáltatásukkal és kiemelkedő ügyfélszolgálatukkal nyertek teret. Hosszabb távú céljuk az országban, hogy helyi vállalkozások tízezreinek biztosítsák a digitális megoldásokhoz való hozzáférést és segítsenek leegyszerűsíteni a mindennapi operációt.
Digitális ökoszisztéma, helyi vállalkozásokra szabva
A Teya nem áll meg a fizetéselfogadásnál, a jövőt egy átfogó digitális ökoszisztémában látják. A különböző digitális megoldásokat integráló rendszer a vállalkozások napi ügymenetét fogja segíteni, egy helyről biztosít hozzáférést valamennyi megoldáshoz, amelyre szükségük lehet – pl. különböző vállalatirányítási szoftverek, számlázó szoftverek, digitális hűségprogramok. A Teya a helyi vállalkozások igényeire szabva fejleszti szolgáltatásait – a felhasználói visszajelzésekre reagálva vezették be például a percek alatt elvégezhető online igénylési folyamatot, valamint a 48 órán belüli telepítést az ország bármely pontjára. Az ökoszisztéma kiépítéshez a Teya folyamatosan együtt dolgozik számos hazai szolgáltatóval – az integrációk terén élen járnak a magyar piacon, fizetéselfogadási megoldásuk a legtöbb pénztárgép rendszerrel és EPOS szoftverrel összekapcsolható. Emellett tervezik az itthon kínált szolgáltatások körének bővítését is – ilyen például az Egyesült Királyságban már elérhető üzleti számla vagy a másodpercek alatt igényelhető kereskedői hitelezés. Magyarországi küldetésük részeként először a legkisebbeket segítik Kisvállalkozói Támogatás révén, a továbbiakban pedig edukációs kampányokat és egyéb támogatásokat is terveznek, amelyek mérettől függetlenül a vállalkozások szélesebb körére fókuszálnak.