William Blake a 18. században még csak nem is sejthette, hogy híres versének ez a metaforikus sora egyszer valós méreteket ölt. Egészen pontosan 85,6 mm x 53,98 milliméternyi méretet. Ekkora ugyanis a pénztárcánkban, zsebünkben, táskánkban lapuló bankkártya, amelyet, ha kézbe veszünk, valóban kinyílik előttünk a nagyvilág. Hogy milyen szélesre tárjuk az ajtót, csak rajtunk múlik, de az biztos, hogy az MKB Bank Mastercard World Elite prémium kártyája elég nagy lendületet ad.
A Magyarországon először az MKB Banknál igényelhető World Elite kártya nem csak egy fizetési eszköz, a mindennapi életet teszi kényelmesebbé. Elvégre senki nem szeret sorban állni, vagy végeláthatatlan menüpontrendszereken kiigazodni egy ügyintézésnél, de a soron kívüli kiszolgálás, a nyugalmasabb körülmények közötti reptéri várakozás, vagy egy ital a koncert előtt a VIP-ben biztosan senkinek nincs ellenére. Nekik szól a Mastercard megoldása. A kártyához tartozó szolgáltatáscsomagról és arról, hogy pontosan miben is tudta a Mastercard segíteni az MKB Bank munkáját, Eölyüs Endrével, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatójával beszélgettünk.
A Mastercard termékstruktúrában a World Elite már egy létező és működő kártyatípus volt, viszont Magyarországon először az MKB Bank vette fel a portfóliójába.
E.E.: „Így van. A Mastercard World Elite képviseli a legmagasabb presztízsű kártyát, így, ha egy a pénzügyi szolgáltató tovább szeretné szegmentálni ügyfélkörét és egy Prémium, illetve Top Prémium célcsoportot szeretne megszólítani, akkor a World Elite a megfelelő választás. Ezt itthon az MKB Bank lépte meg először.”
Milyen mérföldkövek mentén zajlott a közös munka, az új szolgáltatáscsomag összeállítása?
E.E.: „Az MKB Bankkal napi szinten dolgoztunk már ezelőtt is együtt, így, amikor megfogalmazódott bennük, hogy nyitni szeretnének a Prémium ügyfelek felé, mi egyből eléjünk tudtunk állni egy kifejezetten ezt a célcsoportot megszólító ajánlattal. Az első pillanattól kezdve közösen ötleteltünk azon, hogyan tudnánk a World Elite kártya köré egy olyan szolgáltatáscsomagot felépíteni, ami méltó ehhez a szektorhoz, illetve ami valós igényeket elégít ki.”
Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója
Mi alapján dől el, hogy milyen típusú szolgáltatások kapcsolódjanak a kártyához?
E.E.: „A szolgáltatások körét a legmagasabb értékű ügyfelek körében folytatott felmérés alapján állította össze a bank, amelyből kiderült, hogy a pénzügyi szektor számára értékes prémium fogyasztók csupán egyik ismérve az, hogy az átlagnál több pénzük van. Fontos még, hogy mennyire nyitottak, magabiztosak, milyen a pénzügyi tudatosságuk, mennyire hangsúlyos tényező számukra a státusz, a szabadidő tervezése és minőségi eltöltése, valamint az, hogy általában mennyire aktív életet élnek.”
A World Elite tehát nem csupán egy egyedi designnal megtervezett, exkluzív megjelenésű plasztikkártya, hanem egy prémium életérzést és élményeket biztosító szolgáltatás csomag?
E.E.: „Pontosan. Ez a réteg nem árérzékeny, ellenben nagyon érzékeny. Szeretik, ha valamihez ők juthatnak hozzá először, ha kényelmet, sőt időt vásárolhatnak. Éppen ezért, ez a kártya, és a hozzá tartozó szolgáltatások, számtalan kényelmi lehetőséget biztosítanak a kártyabirtokosok számára. Az ügyfelek egy dedikált, World Elite kártyabirtokosok számára fenntartott ügyfélszolgálati vonalon intézhetik az ügyeiket, ingyen vehetnek fel készpénzt az MKB ATM automatákból, és díjmentes, soron kívüli kártyagyártásra jogosultak. Az MKB számára kiemelten fontos az egészség megőrzése, ezért egy éjjel-nappal elérhető orvosi call centert is biztosít a kártyabirtokosai részére, hogy életmóddal, táplálkozással kapcsolatban vagy éppen egészségügyi problémákban, orvosi dokumentumok értelmezésében valódi szakértők nyújtsanak segítséget. Mindezen felül a World Elite kártyabirtokosok természetesen a Mastercard minden egyéb, prémium kártyához járó kedvezményére is jogosultak, melyek az aktuális ajánlatok szerint többek között vásárlásra, utazásra és szállásfoglalásra is használhatók. Szerettünk volna extra szolgáltatásokat is beépíteni a csomagba, amire a Banknak önmagában nem lett volna kapacitása, vagy nem lett volna meg hozzá a kapcsolati rendszere. Itt tudtunk nagyban segíteni mi, mint Mastercard. A Mastercard gyorsítósáv jóvoltából a budapesti nemzetközi repülőtéren is gyorsabban juthatnak el a biztonsági ellenőrzéshez, majd ezt követően korlátlanul és díjmentesen használhatják a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Mastercard váróját, valamint a Bécs-Schwechati nemzetközi repülőtéren a JET, AIR és SKY várókat. Ugyanennek a gyorsítósávnak köszönhetően, kártyatulajdonosként, a Papp László Sportarénában is sorban állás nélkül juthatnak át a jegyellenőrzésen és a koncertek előtt a Mastercard Premium Lounge-ba is beléphetnek.”
A fentiek, jelen pillanatban, nagyrészt a fizikai térben megvalósuló szolgáltatások, azonban tudjuk, hogy a jövő a digitális téré lesz. Mik az erre vonatkozó jövőbeni tervek?
E.E.: „Míg a mostani World Elite kártya egy kézzel fogható plasztik, amelynek egyedi design megjelenést lehet tervezni, amihez történetek kapcsolhatók és emocionális töltete lehet, ez az exkluzivitás elveszik abban a pillanatban, ahogy a telefonunkkal, vagy az okosóránkkal fizetünk. Éppen ezért, az elkövetkező évek legnagyobb kihívása az lesz, hogy hogyan tudjuk majd a prémium szolgáltatásainkat az online térbe is áthelyezni. A kérdés és a feladat egyben az, hogyan érhetjük el, hogy ügyfeleink valóban azt tudják vásárolni ezzel a kártyával, amire a legnagyobb szükségük van: időt.”