A Pappas Auto ezekben a hetekben ünnepli fennállásának 30. évfordulóját. A jubileum alkalmából Peter Pixner, a Pappas Holding ügyvezetője, Pais József és Benedikt Margreiter, a Pappas Auto Magyarország Kft. ügyvezető igazgatói értékelik az elmúlt három évtized eredményeit.
„A Pappas Auto magyarországi története 1990-re nyúlik vissza, hiszen ekkor vált a Mercedes-Benz felhatalmazott importőrévé, illetve kiskereskedőjévé hazánkban. Létrejött a márkakereskedői hálózat, megindult a csillagos márka értékesítése. 2005-ben a vállalat neve Mercedes-Benz Auto Magyarországról Pappas Auto Magyarország Kft.-re változott. Ezzel megszűnt az importőri szerepvállalás, klasszikus kereskedővé váltunk” – foglalja össze az első évek történését Pais József.
A 2008-as gazdasági világválság az autóiparra és kereskedelemre is rányomta a bélyegét. A Pappas Auto mindezt kiváló eredményt elérve tudhatja maga mögött: miközben bővítette márkaportfólióját, kiépítette kiskereskedelmi hálózatát is. 2006-tól a Kia, 2010-től az FCA modelljei, valamint a DAF és az IVECO csatlakozott a Pappas Auto márkaportfóliójához. Az évek alatt új márkakereskedések jöttek létre Pécsett, Szegeden, Székesfehérváron, Debrecenben és Szigetszentmiklóson, Budapesten pedig már három helyen zajlik az új- és használtautó-értékesítés.
A három rangos tisztségviselő egyetért abban, hogy az elmúlt 30 évben mind itthon, mind az európai piacokon 360 fokos fordulatot vett az autóipar. „Az autópiac robbanásszerű növekedése folyamatos biztonsági és technológiai fejlesztéseket hozott. A vevői igények átalakultak, vásárlóink mára egyre tudatosabban keresik a lehető legjobb minőséget, melyre kereskedéseink azonnal reagáltak. Az elmúlt három évtized tehát folyamatos fejlődés volt a Pappas Auto nagy családja számára” – összegzi Benedikt Margreiter.
Az állandó megújulást az osztrák anyavállalat is megelégedéssel kísérte végig. Peter Pixner elismerően nyilatkozik: „A Pappas Auto vezető szerepe és szakértelme 30 éve töretlen, köszönhetően a dinamikus innovációnak, a piacra és az ügyféligényekre való gyors és kiváló reagálásnak. A siker mozgatórugója tapasztalt szakértői munkatársi csapatunk és természetesen ügyfeleink töretlen bizalma. A vállalat alapításától kezdve a legjobbra törekszünk: ügyfélkapcsolatainkban, szolgáltatásainkban és eredményeinkben is.”
A koronavírus-járvány 2020-ban természetesen érezteti hatását a Pappas Auto életében is. Bár pontos mérleget csak a jövő év elején tudnak majd vonni, az eddigi tapasztalatok jók: „A világjárvány okozta kihívások kapcsán hozott, eredményes vállalati intézkedéseink rávilágítottak arra, hogy tágíthatunk a határainkon. A tradícióinkból adódóan sosem döntöttük volna le ezeket a falakat, ha nincs a koronavírus. Az idei év mindannyiunkból kihozta a maximumot. Számtalan ötletet merítettünk mind vállalatirányítási, mind ügyfélszolgáltatási oldalon” – értékeli a történéseket Pais József.
A krízist tehát lehetőségként éli meg a vállalat: több védelmi vonalat is kidolgoztak, mind az ügyfelek, mind a dolgozók szempontjából. A tavaszi vészhelyzet óta a Pappas Auto a társadalmi felelősségvállalásra is még nagyobb hangsúlyt fektet, keresve a lehetőségét annak, hogyan állíthatja a közösség szolgálatába járműparkját és óvhatja meg dolgozói és ügyfelei egészségét. Miközben az adminisztrációs teendők 30 százalékkal csökkentek és a back office-ban dolgozók home office munkavégzése lehetővé vált, a szerviz üzletágban 50 százalékkal nőtt az érintkezés nélküli kommunikáció. A Pappas hozom-viszem szolgáltatása felpörgött, a szalonokban tágultak az ügyfélszolgáltatás határai. Korábban elképzelhetetlen volt az online autóbemutató, mára viszont a Pappas értékesítői igény esetén Skype-on bonyolítják az autóvásárlás folyamatát is, a vevők érintkezésmentesen vehetik át új autójukat.
A beszélgetés tehát cseppet sem borúlátó. Éppen ellenkezőleg: a jövőre terelve a szót az ügyvezetés lelkesedése fokozódik: „Az ügyféligények és világpiaci trendek változását figyelembe véve kiemelt célunk szolgáltatásaink fejlesztése. Ennek egyik példája a Hunyadi János úti Mercedes-Benz szervizünk felépítése. A szervizfolyamatok sebessége, a csereautó-szolgáltatás optimalizálása ügyfeleink elégedettsége érdekében szintén kulcsfontosságú tényező” – véli Pais József. Benedikt Margreiter még távolabbra tekint: „Amikor 30 év múlva újra beszélgetünk, a fő témánk minden bizonnyal az elektromos autók és a zéró emisszió lesz. Varázslatos fejlesztések zajlanak a piacon, fantasztikus sebességgel. Azt sejtem, önvezető járművek is lesznek addigra a portfóliónkban. Felelős vállalatként számunkra fontos cél a környezet védelme, a felelős működés. A CO2 kvóta nem a prémium autózás végét jelenti: éppen ellenkezőleg, az új környezetbarát modellek térnyerését hozza. Márkakereskedéseink feladata, hogy az ügyfelek megismerjék az új technológiákat, értsék a működésüket, és bennünk továbbra is megbízható partnert lássanak – mind az értékesítés, mind a szervizfolyamatok tekintetében.”
Legyen szó alaposan átgondolt és tudatos fejlesztési lépésekről, vagy akár váratlan kihívásokról, a Pappas Auto 30 éves szakértelmével magabiztosan ugorja át a lécet, miközben végig az ügyfelek kényelme és biztonsága marad az első.