Sabina Sungyeon Park Dél-Korea egyetlen női tesztpilótájaként kapott létfontosságú feladatot a Hankook Tire kutatás-fejlesztési részlegén: a gyártó iON abroncsainak strapabírását tesztelte, hogy még biztonságosabb legyen a speciális, elektromos autókra (EV) szánt gumi.
Mivel a vállalat az innovatív szervezeti kultúra és a fenntartható növekedés megalapozásához elengedhetetlenek tartja, hogy munkavállalói sokszínű tapasztalatokkal, képességekkel és háttérrel rendelkezzenek, különösen nagy hangsúlyt fektetnek a női tehetségek felkarolására. A Hankook közép- és hosszútávú törekvésként kitűzött maga elé egy 2030-as humánerőforrás-célt, benne azzal a vállalással, hogy a sokszínűség, egyenlőség és befogadás jegyében fokozatosan emeli a női alkalmazottak és vezetők arányát. Sabina Sungyeon Park 6 éve dolgozik a Hankook kötelékében, ezalatt megkapta a KARA (Korea Automobile Racing Association) „Women of the Year” díját és a CJ Super Race SR1 bajnoki címét, valamint az iON és EV OE abroncsok teszteléséért felelős pilóták csapatának is a része lett.
Mindig is érdekelt az autóipar, szerettem az autóvezetést, és tudtam, hogy a gumiabroncsok tesztelése során saját magamat is próbára tehetem”
– árulta el egy nemrég adott interjúban Sabina. Az Euro Motor Sportsnak nyilatkozva azt is kifejtette, hogy mekkora kihívás ez a feladat, hiszen a tesztpilóták foyamatos kockázatnak vannak kitéve. „Ha nincsenek jó vezetési készségeik, nem képesek elhárítani a vészhelyzeteket. Nem ritka, hogy a gumiabroncsok nem felelnek meg az érzékszervekre hagyatkozó vizsgálaton. Ilyenkor visszaküldik őket a laboratóriumba, hogy átdolgozzák, például a mintázatukat.”
A tesztpilóták felelőssége
A gumiabroncs-tesztelők egyfajta kapuőrök az autóiparban: rajtuk múlik, hogy egy adott abroncstípus forgalomba kerülhet e, vagy sem. Mert „hiába felelt meg a laboratóriumi és műszeres teszteken, a való életben történő vezetés mindig váratlan helyzeteket idéz elő, ezért elengedhetetlen, hogy a tesztpilóták átlépjék a határokat” – magyarázta Park. Egy gumiabroncs a fejlesztési fázisban több tucat módosításon eshet át, miután tesztelik a menetkomfortját, a csendességét és a kezelhetőségét, valamint a vele történő haladás általános biztonságát.
A vállalat kutatás-fejlesztési részlegén speciális, elektromos autókra szánt abroncsok tökéletesítésén is dolgoznak. Ehhez a pilóták a Hankook Tire tesztpályáján, a dél-koreai Taean-gunban található Technoringen, Ázsia legnagyobb és legfejlettebb ilyen jellegű létesítményében tesznek meg napi 100-300 kilométert, akár 250 km/h sebességgel. Száraz és nedves felületekre osztott pályán, nagyon különböző vezetési környezetekben dolgoznak: a szakaszok tartalmaznak durva útburkolatokat, csatornafedeleket, éles kanyarokat is. A téli abroncsok tesztelésére a Hankook 2015-ben megnyitotta “Technotrac” elnevezésű európai téli gumiabroncs tesztközpontját a finnországi Ivaloban, körülbelül 300 km-re északra az Északi-sarkkörtől. Ez azt jelenti, hogy a Hankook európai piacra szánt téli gumiabroncsait nem csak, hogy Európában fejlesztik és gyártják, de valóságos európai téli körülmények között tesztelik is.
A Hankook új EV gumiabroncsai
Az autóiparban jelenleg az elektrifikáció a legfontosabb trend. A gumiabroncsok pedig, amelyek az EV-kre kerülnek, bizonyos tulajdonságaikban és értékeikben eltérnek a belsőégésű motorok korszakában kiforrott megoldásoktól. Egyszerűen más szabványokat igényelnek, az eltérő menetdinamika, a rugalmasság, a gyorsulás és még egy sor más szempont miatt. Minden autógyártó igyekszik a lehető leghatékonyabb EV-konstrukciókat megépíteni, és ezeknek szerves része a hozzájuk legjobban alkalmazkodó gumi. A Sabina Sungyeon Park által tesztelt iON és EV OE Hankook abroncsok annyira magas minőséget képviselnek, hogy a legnagyobb gyártók modelljeiben (pl. Porsche Taycan, Audi e-tron, Q4 e-tron, VW ID4) jelennek meg, az eredeti felszereltség részeként.