A magyarok többsége így vélekedik a budapesti repülőtérről
Megbízható, modern, jól szervezett, folyamatosan fejlődő – így vélekedik a magyarok többsége a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a GfK Hungária független piackutató ügynökség által végzett felmérések tanúsága szerint. A válaszadók háromnegyede szerint a magyar légikikötő tiszta és biztonságos, ahol könnyű eligazodni, és a személyzetet is hasonló arányban tartják professzionálisnak és barátságosnak.
A Budapest Airport felkérésére a GfK ezerfős mintán reprezentatív, majd fókuszcsoportos kutatás keretében mérte fel a fővárosi repülőtér megítélését.
A felmérések alapján a magyarok többsége egyetért abban, hogy a repülőtér hazánk kapujaként funkcionál, nemzetközileg elismert, jól szervezett és professzionális szolgáltatásokat nyújt, valamint folyamatosan fejleszt az utasélmény javítása érdekében. Tízből hét-nyolc megkérdezett tágasnak, világosnak és tisztának tartja az épületet, míg a válaszadók kétharmad része szerint modern, dizájnos és praktikus kialakítású a repülőtér.
Kritikával legtöbben a repülőtér megközelíthetőségét és a parkolási lehetőségeket illették. Általános vélekedés, hogy a repülőtér megközelítése kötöttpályás közlekedés hiányában, illetve a közutak rossz minősége miatt stresszes. A Budapest Airport az elmúlt egy évben 100 millió eurót költött különböző infrastrukturális, kapacitásbővítő és innovatív fejlesztésekre, és a cég hosszútávú fejlesztési tervei között szerepel többek között egy multimodális csomópont és egy többszintes parkolóház építése is.
A tapasztalatok szerint a Budapest Airport járványügyi védekezés szempontjából jól teljesített, azaz megfelelően kezeli a higiéniás előírásokat, a rendszeres fertőtlenítő takarítások és a kihelyezett kézfertőtlenítők biztonságérzetet keltenek az utasokban. A megkérdezettek üdvözölték az olyan fejlesztéseket is, amelyek minimalizálják a személyközi kontaktust a repülőtéren, amelyre a Budapest Airport erre az idei évben kitüntetett figyelmet fordított.