A Metropolitan Egyetem mostantól Alkotóegyetemként definiálja magát. Az új brand sokéves tudatos munkát összegez, amelynek célja a hazai versenyszféra elvárásaira minél hatékonyabban felkészítő oktatást nyújtani, valós gyakorlati tudással, képességfejlesztéssel és személyes portfólió építésével.
Bachmann Bálint, a Metropolitan Egyetem rektora szerint az egyetemen zajló oktatás lényegét a címben szereplő mondattal lehet a legjobban összefoglalni, és ezt fejezi ki az egyetem új öndefiníciója, az Alkotóegyetem is.
„A Budapesti Kommunikációs Főiskolaként startoló intézmény a kezdetektől ezen az úton haladt, és ennek az Alkotóegyetemmé válással még koránt sincs vége” – összegez arektor. A Metropolitan az eltelt húsz évben Magyarország legnagyobb magánegyetemévé nőtte ki magát, a gyakorlati központú képzés gondolata pedig saját módszertannal rendelkező koncepcióvá érett. „A hallgatókat és az oktatókat is folyamatosan képezzük ennek a szellemében. Nem csak a tananyagot, de az oktatási tereket is átalakítjuk, hogy minél jobban megfeleljenek az alkotó munka, a workshopok, gyakorlatok igényeinek” – mondja Bachmann Bálint.
A METU célja, hogy a hallgatók szakmai életútja már az egyetemi évek alatt elkezdődjön. Ne csak elméleti tudást szerezzenek, ne csak az Egyetemi Hírmondóba írt cikkeket tudják gyakorlatként felmutatni, és a szaktudás mellett a legalább annyira fontos kompetenciáik – csapatmunka és társai – is meglegyenek. És mivel a munkaadók mindezt már az állásinterjún is szeretnék látni, a Metropolitanen zajó képzés nem csak diplomát ad a végzett hallgatóknak, hanem egy személyes portfóliót is, amibe az egyetemi évek alatt megszerzett minden gyakorlat, képesség, elismerés is belekerül, prezentálható módon.
A portfólió alapú oktatást 2018-ban indította el a Metropolitan Egyetem. A módszer lényege, hogy a hallgatók már az alapozó tárgyaktól kezdve a tanulmányaik minden eleméből szerezhessenek olyan tudást és képességeket, amelyek a munkaerőpiac számára is értékelhetőek. A tudást kiegészítő skillek fejlesztése érdekében minden félév tréningekkel indul. „Ezeken a tréningeken teszteljük, feltárjuk a hallgatók kompetenciáit, pótoljuk a hiányokat, és azokat a képességeket fejlesztjük, amelyeket a piac leginkább megkíván.” – mondja az egyetem rektora.
A Metropolitan Egyetemnek kétezer céges partnere van, és az oktatók jelentős része is a versenyszférából érkezik. Ők nem csak a napi tapasztalataikat adják át a hallgatóknak, de bevonják őket a saját munkáikba is. A hallgatók így valós projektekben dolgozhatnak akár nemzetközi cégeknél is. Az egyetem arra is figyelmet fordít, hogy a szakmai gyakorlatok ne csak fénymásolásban merüljenek ki. Ezért a cégek igényeit is monitorozzák, hogy már a gyakorlatokra is használható tudással tudják a hallgatókat küldeni.
„A módszertannal képviselt szemlélet az ipari-gazdasági szereplőket is sarkallhatja arra, hogy nagyobb részt vállaljanak a felsőoktatással való együttműködésben” – véli Bachmann Bálint. A Metropolitan rektora szerint ezen a területen még bőven van hova fejlődni, amiben az üzleti szereplők mellett az oktatáspolitikának és az oktatási intézményeknek is van feladata. „Ebben a munkában egyetemként nekünk is részt kell vállalnunk azzal, hogy az oktatási módszereinket minél inkább igyekszünk összhangba hozni mind a hallgatók, mind az üzleti szféra igényeivel.”