Nehéz lépést tartani a digitalizáció egyre gyorsuló forradalmával, de megéri. A Telekom segít lépésről lépésre haladni, mindig egy kicsit jobbnak lenni, most már a Tuning stratégiai gondolat és Szoboszlai Dominik segítségével is.
A mesterséges intelligenciáról akár csak egy évvel ezelőtt is még a sci-fik világa jutott volna a legtöbb ember eszébe, ma azonban már a telefonján mindenki egy pillanat alatt közvetlenül is „beszélgethet” egy MI-vel. Ez is mutatja, milyen elképesztő a fejlődés a technológia, a digitalizáció területén. Ám ez nemcsak lehetőség, hanem kihívásokat is tartogat.
A társadalom, az emberek többsége önerőből nem tud alkalmazkodni ehhez az iszonyatosan gyors fejlődéshez, sőt, sok esetben a technológiai vállalatok is keresik még a felhasználás lehetőségeit.”
Pereszlényi Zoltán, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese
Tuning, minden területen
Ha pedig általánosságban nagy ez a felelősség, akkor különösen nagy a feladata a Telekomnak, a világ jelenleg legértékesebb telekommunikációs márkájának. Egy telco szolgáltatás vásárlása bizalmi kérdés, hiszen immár életünk szinte minden része a digitális térben is zajlik. „Millió szállal kapcsolódunk Magyarország lakosainak életéhez, vállalkozások mindennapjaihoz, így óriási feladatunk és felelősségünk van abban, hogy segítsük megérteni és használni az új technológiákat, szolgáltatásokat, valamint megmutatni, miként tudja ezeken keresztül mindenki jobbá tenni a maga, vagy közössége életét” – fogalmazza meg Pereszlényi Zoltán.
Tulajdonképpen erről szól a vállalat új, tuning névre keresztelt stratégiája is. „Küldetésünknek tekintjük a magyar társadalom digitális fejlesztését és azt, hogy megmutassuk, miként lehet a technológiát úgy használni, hogy az embereket előre vigye és segítse a hétköznapokat. Ez a törekvés maga a tuning, ami a mostani reklámkampányunk fő motívuma: kis változtatás is elég ahhoz, hogy előre lépjünk, legyen szó az élet bármely területéről” – mondja a vezérigazgató-helyettes.
Ehhez kerestek egy olyan partnert, aki hitelesen tudja megszólítani az országot, és személyiségével, életútjával maga is megtestesíti mindezt. Így esett a választás a magyar labdarúgó-válogatott csapatkapitányára, Szoboszlai Dominikre, akire tömegek tekintenek példaként, s aki megmutatta, hová viheti el az embert a tehetség, ha kitartó munkával és szorgalommal párosul.
Úgy gondoljuk, egy olyan jelentős márkának, mint a Telekom, társadalmi felelőssége támogatni, inspirálni az embereket. A hosszú távú célunk az, hogy a digitalizáció segítségével tuningoljuk Magyarországot: támogatást, digitális jóságokat adjunk az ügyfeleknek, amelyekkel jobbá tehetik az életüket.”
Pereszlényi Zoltán
Ezek a lépések számos területet érinthetnek – a legalapvetőbbtől a sokkal bonyolultabbakig. Ma már szinte alapelvárásnak számít, hogy mindenhol jó net vegyen minket körbe. Mindehhez azonban elengedhetetlen három meghatározó elem: a készülék, a szolgáltatás és a hálózat. A korszerű távközlési infrastruktúra alapvető feltétele annak, hogy az emberek, vállalkozások, települések sikeres szereplői lehessenek az elkerülhetetlen digitális átalakulásnak. Ha megvan a konnektivitás, akkor lehet továbblépni a felhasználási lehetőségek felé: ügyintézés, számlabefizetés, vásárlás, parkolás, bankolás, közös munka, szórakozás. Ez ugyan már sokszor túlmutat a Magyar Telekom szorosan vett szolgáltatási területén, de a cég szakértelmére ezen kérdésekben is hagyatkozhatnak az ügyfelek.
Ott vannak először is a készülékek, és ez bőven nem csak az új mobilokat jelenti. „Minden olyan készüléktípussal foglalkozunk, ami használ valamilyen konnektivitást, például az okostévék és tabletek terén is elég meghatározók vagyunk – mondja el Pereszlényi Zoltán, majd hozzáteszi: az ismert gyártók készülékei mellett piacra léptek saját márkás termékekkel is, melyek képesek az 5G hálózatra kapcsolódni, ugyanakkor megfizethetőségüknek köszönhetően szélesebb közönség számára is elérhetők. Hasonló logika mentén, valamint a fenntarthatósági szempontokat figyelembe véve, a Telekom belépett a prémium használt készülékek piacára is.
Sok kicsi sokra, akár a válogatottságig megy
Ha mindezeken a területeken csak mindig egy kicsit előrébb lépünk, az összességében már jelentős pozitív változásokat hozhat az életünkbe. „Ez az egész arról szól, hogy ha mondjuk minden hónapban csak egy százalékkal javítom a teljesítményemet, az előrefele nézve nem olyan ijesztő feladat, az év végén visszanézve viszont már nagyon is szignifikáns, hogy honnan hova jutottam” – mutat rá a vezérigazgató-helyettes.
Természetesen egy telekommunikációs cég nem hozhat döntéseket helyettük, de a legtöbb élethelyzetben ott van velünk, és a Telekom pont ezt ismerte fel.
Ezért érdemes felkelni
A Telekom a már korábban elindított, a vállalkozásokra szabott Hello Business platform mellé tavaly a Hello Szülő felületet is létrehozta, amelyen több tízezer olvasó találkozhat tabuk nélküli, releváns írásokkal arról, hogyan is lehet kezelni a digitalizációt családi keretek között. „Ott a vasárnapi ebéd, és mindenki a telefonját nyomkodja; hogyan kezeljük ezt úgy, hogy a végén ne csapja ránk a tinédzser gyerekünk az ajtót? – hoz egy példát Pereszlényi Zoltán. – Van megoldás? Nem biztos, de félig már az is az, ha beszélünk róla, és ilyen példákat mindenki tudna hozni a saját életéből. Ezek is mutatják, milyen frusztrációkhoz, csalódásokhoz vezethet a nem jól kezelt digitalizáció.”
Mi azonban nem a probléma, hanem a megoldás része szeretnénk lenni, és közben picit mindig jobbá tenni az emberek életét,”
Pereszlényi Zoltán
Példaként megemlíti egyik személyes kedvencét, a Netrevalók kezdeményezést is. Ennek keretében a Szabó Ervin Könyvtárral együttműködve adnak lehetőséget a fiatalabb generációk tagjainak, hogy közelebb hozzák az idősebbekhez a digitális világot, és közben akár maguk is tanuljanak valamit.
Ahogy mindez együtt már jóval több telekommunikációs szolgáltatásnál, úgy a Telekom munkatársainak is több ez munkánál – nem véletlenül nyerik sorra a díjakat ügyfélkiszolgálás terén és végeznek előkelő helyen a munkahelyek rangsorában. „Gyakran kérdezik, miért kel fel az ember és megy be dolgozni. Sokan vagyunk úgy a Telekomnál, akiknek egyértelmű válasza van erre: azért, hogy Magyarországot, az embereket, az ügyfeleinket előrébb vigyük, egy picit jobbá tegyük az életüket. Aztán megint egy picit, és így tovább.”