„A partnereink üzleti igényeit próbáljuk jobban megérteni és ez alapján kialakítani egy nekik személyre szabott szolgáltatást. Minden cégnek megvan az a fő tevékenysége, amihez a legjobban ért. Mi a szállítmányozáshoz és logisztikához értünk a legjobban, ezért az ügyfelekkel közös beszélgetéseken azt a választóvonalat keressük, amely mellett az ő fő tevékenységüket a miénk a lehető legjobban tudja támogatni. Ezzel segítve őket, hogy a saját iparágukban jobb eredményeket érhessenek el. Ez határozza meg, hogy milyen szintű szolgáltatást tudunk nekik kínálni, milyen mértékben tudunk integrálódni az ellátási láncukba, ha kell, akár a teljes logisztikai tevékenységük átvételével” – mondja az ügyvezető. A cargo-partner ügyfeleinek az együttműködés során egyszer sem kell egy call center nyomógomb-labirintusában elveszniük, mert mindenkinek személyes kapcsolattartó segít a megbízástól a leszállításig, választ adva bármilyen felmerülő kérdésükre.
A cargo-partner a bécs-schwechati repülőtérről indult légi szállítmányozással foglalkozó vállalatként 1983- ban. Ma a világ 40 országában 130 irodát működtetnek, mintegy 3000 dolgozóval. A légi szállítás komplex end-to-end megoldásokat kínáló szállítmányozási portfólióvá bővült, főképp légi, tengeri és közúti szolgáltatásokra alapozva, kiegészülve a világ számos pontján összesen 250 ezer négyzetméter raktárterületet kínáló szerződéses logisztikai és értéknövelő szolgáltatással. A cargo-partner nem csak a nagy multikat, de a kisvállalatokat is kiszolgálja: nem jelent akadályt sem az adott üzlet mérete, sem a termékeinek összetétele, sem a szállítás megszervezésének komplexitása. A legnagyobb megrendelőnek számító iparágak — az autóipar, az elektronika, a gyógyszeripar és egészségügy, az élelmiszeripar, valamint a divatipar — speciális igényeit külön ezekre szakosodott kompetenciaközpontok támogatják és szolgálják ki.
A cég nemzetközi vezetői úgy vélik, sikereik titka a „személyes ügyön” túl abban is rejlik, hogy jókor éreznek rá a nemzetközi trendváltozásokra, mindig határozottan és időben lépnek előre. A rendszerváltáskor Bécsből indulva nagyon hamar meg tudtak jelenni a volt szocialista országok piacán. Már a digitalizáció hajnalán, 2000- ben elindították a SPOT infólogisztikai platformot, és az elsők között látták meg a lehetőséget az elmúlt néhány évben látványosan felpörgő Vasúti Selyemút Kínából Európába tartó tehervonataiban is.
A SPOT felhasználóbarát informatikai platformmal olyan interaktív informatikai svájci bicskát fejlesztett ki a cargo-partner, amellyel a teljes ellátási folyamat irányítható és az ügyfelek számára is könnyen használható, átlátható és követhető. Az infólogisztikai platform moduljai mindenre megoldást kínálnak, amire az ügyfélnek szüksége lehet: a szállítmányokat nem csak nyomon lehet követni, de lehetőség van valós idejű online kommunikációra vagy push üzenetekben küldött értesítésekre is. A felhő alapú rendszer eltárolja a szállítások teljes dokumentációját, ami egy hatósági vizsgálat során kimondottan hasznos az ügyfelek számára, mert ha szükséges, akkor akár egy évekkel korábbi külföldi megrendelés vámpapírjai is azonnal a rendelkezésére állnak – Becze Attila szerint ezt a modult különösen kedvelik a hazai partnerek. A SPOT egyszerű regisztrációval elérhető, de a saját vállalatirányítási rendszerbe is integrálható, sőt, a szoftver akár saját használatra is megvásárolható.
A megrendelő és a szállítmányozó között hiába tökéletes az összhang, ha a beszállítónál késik a termék előállítása. A cargo-partner erre is megoldást dolgozott ki a POM (Purchase Order Management) modullal, amely a beszállítókat is beköti az ügymenetbe. Így a megrendelő már azelőtt nyomon tudja követni a szállítmányait termék szinten, hogy azt a cargo-partner által szervezett konténerbe rakodnák, a szállítmányozó pedig hatékonyabban tudja szervezni a szállításait, ha előre látja, hogy mikor tudja átvenni a beszállítóktól a megrendeléseket.
Magyarországon 1993-ban indult el a cargo-partner, amit 2010 óta Becze Attila irányít. Az azóta eltelt 10 évben a cég létszáma 80-ról 170-re nőtt, az éves árbevételét megnégyszerezte és kiemelkedő szereplője lett a szállítmányozási iparágnak. 2020 elejét még a koronavírus megjelenése bizonytalanná tette, de elrontani nem tudta. A kétszámjegyű éves növekedés mellett megnyílt a cargo-partner új logisztikai központja és irodája 1600 négyzetméteren a Liszt Ferenc repülőtér BUD Cargo City épületében. Hongkongból már hetente háromszor indítanak saját szervezésű légi charter járatokat, a kínai piacokról vásárló hazai és régiós megrendelők nagy örömére. Ugyancsak az elmút év hatalmas elismerése: a Great Place to Work – Nagyszerű Munkahely mellett a pénzügyi stabilitást értékelő Bisnode legmagasabb, AAA minősítését is megkapták. Ezt a minősítést a magyar cégek alig több mint fél százaléka képes elérni, és kivételesen magas hitelminősítési pontszámot, valamint kimagasló üzleti megbízhatóságot jelez.
Ahogy a koronavírus az egész logisztikai iparágat, úgy a cargo-partnert is komoly kihívások, de egyben új lehetőségek elé is állította. Azzal, hogy a lakosság egy része otthonaiba szorult, hatására látványosan megugrott az online kereskedelem. Az interkontinentális ellátási láncok működését megnehezítő határzárak, lezárások pedig a beszerzésük újragondolására késztetik a cégeket, akiknek több beszerzési forrást és rövidebb útvonalakat kell találniuk. Az Európán belüli, valamint az interkontinentális vasúti szállítás még jobban felértékelődik, mert a közúti fuvarozásnál zökkenőmentesebb ellátást tud biztosítani járványhelyzet idején is és az egyre hangsúlyosabb környezetvédelmi szempontoknak is jobban megfelel. Becze Attila úgy véli, ezek azok a kihívások, melyekre a cargo-partnernek jól kell reagálnia, de a 2020-as eredményeik alapján biztos benne, hogy jó úton járnak.