Ahogyan az e-sportok népszerűsége növekedett, úgy egyre markánsabban jelent meg az igény, hogy fogadni is lehessen ezekre az eseményekre. A Szerencsejáték Zrt. kínálatában augusztusban megjelent 14, világszerte milliók által játszott játék, olyanok mint a League of Legends, a DOTA 2 vagy a Counter Strike.
A videojáték piac nagyságát és népszerűségét jól mutatja, hogy iparági adatok szerint[1] 2018 óta többet ér, mint a hollywood-i filmipar és zeneipar együtt. A különböző versenyek, versenyzők stream-nézőszámát vizsgálva pedig azt is láthatjuk, hogy a nagy e-sport versenyek a világ vezető szórakoztatóipari termékei lesznek a következő években. A népszerűség növekedése együtt jár az egyre komolyabb, profibb versenyek megjelenésével, amelyek megteremtették a lehetőséget a biztonságos e-sport fogadásoknak is.
Az világosan látszik, hogy a hazai piaci is kellően nagy ahhoz, hogy megjelenjen az igény fogadásokra is: a legfrissebb idei kutatások[2]szerint Magyarországon 3,6 millióan játszanak valamilyen videójátékkal, és a hazai felnőtt lakosság körében 540.000 e-sport rajongó található. Leginkább a 18-25 év közöttiek játszanak (66%), de az ennél idősebb korosztálynak is több, mint fele szokott legalább alkalmanként csatlakozni. Arra a kérdésünkre, hogy kiket céloznak leginkább az új fogadási lehetőségekkel Horváth Zoltán, a Szerencsejáték Zrt. sportfogadási vezetője elmondta, hogy az új, online játékokból érkezők mellett a meglévő fogadótáborra is számítanak. „Az első hetek tapasztalatai alapján úgy tűnik, a Szerencsejáték Zrt. meglévő fogadótábora is nyitott az e-sport világára és a játékosok szívesen, bátran helyezik szelvényükre a frissen bevezetett e-sport játékokat.”
CS és Bajnokok ligája egy szelvényen
A League of Legends, a Dota 2 és a CS:GO teszi ki a nemzetközi e-sport fogadási forgalom túlnyomó részét, így a Szerencsejáték Zrt. kínálatában is ez a három játék jelenik meg hangsúlyosan. Ezen e-sport játékoknál elérhető az élő fogadás is, a Tippmixpro oldalán megtalálható streameken pedig akár a versenyeket, csatákat is lehet élőben nézni. Az e-sportok fogadási mechanizmusa egyébként megegyezik a hagyományos sportokéval, így akár egy szelvényen kombinálni is lehet a kettőt.
Egyelőre a nagy, ismert külföldi versenyek szerepelnek a kínálatban, de a későbbiekben elképzelhető, hogy a hazai versenyek is megjelennek majd.
Természetesen az e-sport mérkőzések esetében is felmerülhet a gyanú különböző csalásokra, megbundázott játszmákra. Ezzel kapcsolatban Horváth Zoltán megnyugtat mindenkit: „A Szerencsejáték Zrt. felelős játékszervezőként az e-sportok esetében is arra törekszik, hogy kizárólag olyan adatforrásokat használjon, amelyek garantálják a játék tisztaságát: van motiváció és tét a játékosok számára, profi és megbízható a szervezés. Az adott verseny szervezője, az adatok szolgáltatója és a nemzetközi monitoring rendszer alkotta többrétű biztonsági háló garantálja, hogy visszaélések, csalások ne történhessenek meg.”
Névadók a Magyar E-sport Fesztiválon
A Szerencsejáték Zrt. a fogadási lehetőségeken túl további szerepvállalással igyekszik erősíteni a hazai e-sport életet. „Kifejezett célunk, hogy beemeljük marketing tevékenységünkbe a rendezvény szponzorációt, így még hatékonyabban elérve a hazai gamereket. Ennek első lépéseként az augusztus végén megrendezésre kerülő Magyar E-sport Fesztivál névadó szponzora a nemzeti lottótársaság online sportfogadó terméke, a Tippmixpro volt. Bevezető kampányunkban már többek között együttműködünk Molnár Gabóval, hazai FIFA bajnokunkkal.”
[1] https://www.myboosting.gg/blog/esports-news/the-video-games-industry-is-bigger-than-hollywood
[2] eNET kutatás, 2020. február