A száz év elteltével is családi tulajdonban lévő Lyreco nem csak az irodaellátási termékek beszerzési és ellátási láncának szakértője – mára piacformáló szereplővé vált fenntarthatósági kezdeményezéseivel és ügyfélközpontú szolgáltatásaival. Mikulas Herskovic, közép-európai vezérigazgató a Forbesnak elárulta: jelenlegi legfontosabb törekvéseik közé tartozik az, hogy minél fenntarthatóbb irodai megoldásokhoz juttassák a vásárlóikat, vagyis 2026-ra a teljes forgalom 90 százalékát a Sustainable Selection termékei tegyék ki.
Az alapoktól a gondoskodó sokrétű ügyfélmegoldásokig
„A Lyreco küldetése, hogy átfogó termékkínálatával, egy napos házhoz szállítással, és az ügyfelek iparágához és méretéhez igazított megoldásaival minden munkahelyi szükségletet kielégítsen, így a dolgozók arra koncentrálhassanak, ami igazán fontos” – mutatott rá a cégvezető. A Lyreconál eredetileg olyan irodaszerekkel foglalkoztak, mint nyomtatók, tollak, papírok vagy jegyzetfüzetek, de a kínálat azóta több, mint 12.000 termékre bővült és kialakult egy úgynevezett „one-stop shop” üzleti modell, amely által csökkenthetőek az ügyfelek költségei, redukálható a szénlábnyom, valamint növelhető a hatékonyság és leegyszerűsíthető a költségek ellenőrzése.
Az általános irodai termékek, számítástechnikai eszközök, bútorok, vendéglátóipari és higiéniai megoldások mellett Magyarországon a Nespresso Professional kizárólagos disztribútoraként biztosítjuk ügyfeleinknek a munkahelyi minőségi kávéélményt.”
Az Európa élvonalába tartozó, de ma már 40 piacon és négy kontinensen jelenlévő Lyreco különlegessége, hogy az 1920-as években történt alapítás óta családi tulajdonban van. Ez a gazdag történelem a mindennapi döntésekben is visszaköszön. „Egy családi vállalkozásnál több a türelem és a szenvedély. Érződik a család jelenléte, ami tükröződik a gondoskodó vállalati kultúrában” – magyarázta a vezérigazgató. Ez a hozzáállás a döntéshozatalban is megnyilvánul: kevesebb az elhamarkodott döntés, több a következetesség és fontosabb az emberi tényező. A gondoskodó szemléletmód pozitívan hat a munkavállalókra és az ügyfelekre egyaránt.
Az emberi tényező ereje az ügyfélkapcsolatokban
„A digitális korban, amikor minden egy kattintásra van, mi fenntartjuk az értékesítő csapatot, mert ők nem csupán termékeket adnak el, hanem az ügyfelek igényeit megértve nyújtanak megoldásokat” – méltatta a vezérigazgató a személyre szabott megoldásokat kínáló dedikált tanácsadó kollégákat. A személyes kapcsolat megkülönbözteti a céget az online piacterektől: ügyfélszolgálatunk és értékesítő csapatunk „a Lyreco arca és szíve” – fogalmazott Mikulas Herskovic.
Fókuszban a társadalmi felelősségvállalás
„A tulajdonos célja, hogy amikor eljön az idő, lányainak egy fenntartható vállalatot adjon át, biztosítva ezzel, hogy öröklségük már egy környezettudatos és felelősen működő cég legyen. Kiemelten fontos tehát a fenntartható termékek kínálata és a fenntartható üzleti gyakorlat. Célunk, hogy felállítsuk a körforgásos gazdaság mércéjét a munkahely ellátásban.” – magyarázta Mikulas Herskovic. A programjaik egyszerre célozzák meg az ökolábnyom csökkentését, a munkavállalók jólétét és a beszállítói lánc optimalizálását.
Büszkék vagyunk arra, hogy fenntartható munkahelyi eszközöket kínálunk, lehetővé téve ügyfeleink számára, hogy környezettudatos döntéseket hozzanak.”
Új tervek és célkitűzések
A Lyreco hosszú távú tervei között szerepel a személyi védőfelszerelések piacán való terjeszkedés, de közben bővítik a sajátmárkás termékek kínálatát egyaránt. A Lyreco története és jövőképe azt mutatja, hogy nem csupán alkalmazkodnak a változó piaci igényekhez, hanem aktívan alakítják azokat. A családi értékek, a fenntarthatóság és a személyes kapcsolatok iránti elkötelezettség olyan alapelvek, amelyek biztosítják, hogy a Lyreco meghatározó szereplő maradjon az iparágban.