Az e-kereskedelem előretörése hazánkban is megfigyelhető, éppen ezért a villámgyorsan növekvő magyar piac vonzza a tőkeerős szolgáltatókat. Ezt igazolja, hogy a Lengyelországban, Romániában és Ukrajnában jelentős piaci részesedéssel bíró, a varsói székhelyű, lengyel AZA Group-hoz tartozó Born2be online divatáruház is elindította magyarországi szolgáltatását. A Born2be célja, hogy a magyar piacon az öt legnagyobb online divatáruház közé emelkedjen, az alacsonyabb árkategóriában pedig piacvezető legyen.
A célok eléréséhez pedig minden adott a Born2be-nél: a cég 2020-ban 51 millió eurós, 2021-ben 55 millió eurós árbevétellel zárt és ezt a növekedési ütemet a jövőben is tartani fogja a webáruház mintegy 200 dolgozója. A Born2be sikere egyben azt is igazolja, hogy a fizikai formában létező üzletek helyett a vásárlók érdeklődése folyamatosan a gyorsan pörgő kínálattal rendelkező áruházak felé fordul. Ennek felgyorsulását csak részben okozta a pandémia és az érintésmentes vásárlás, a fő indokok sokkal inkább a változó kínálat, a kényelem és a kedvező árazás.
Utóbbiakban kifejezetten erős a Born2be, hiszen a folyamatosan változó, ugyanakkor széles kínálatáról ismert kereskedőcég központi raktárában több mint 25 ezer termék várja a megrendeléseket, így a piacon kiemelkedő gyorsasággal kínálja a trendi modelleket, ráadásul mindezt megfizethető áron teszi.
Ezt igazolja, hogy egy átlagos vásárló 2022-ben mintegy 22 eurót, hozzávetőlegesen 8800 forintot költött alkalmanként az áruházban. A kínálatban cipők, ruházati termékek, sőt, kiegészítők is várják az ügyfeleket, nőket és férfiakat egyaránt.
A cég története a tervszerű, dinamikus fejlődés mintapéldája lehet. A Born2be 2017-ben nyitotta meg 11 ezer négyzetméteres varsói központját, egy éven belül pedig már egymillió terméket adott el. 2018-ban lépett be az első külföldi piacra: Ukrajnában már 2019-re elérte a milliós értékesített darabszámot. Ha az összes piacot nézzük, 2020-ban a cég átlépte a 10 milliós mérföldkövet is. 2021-ben jelent meg Romániában, a hírlevélre feliratkozók száma nemzetközi szinten átlépte az 1 milliós létszámot, 2022-ben pedig megérkezett Magyarországra, miközben az összes piacon immár 15 millió ruhadarabot értékesített. A cég célorientált növekedési stratégiája és tudatos építkezése miatt az új piacok meghódítására és a 20 milliós értékesített darabszámra már a közeli jövőben számítani lehet.
A Born2be sikeréhez hozzájárul az is, hogy gyorsan alkalmazkodik az új piacok elvárásaihoz. Magyarországon a hűségprogramok szinte az emberek DNS-ébe épültek (aki nem hiszi, vessen egy pillantást a tárcájába), éppen ezért a Born2Be lojális vásárlói már az első alkalommal klubtaggá válhatnak és minden elköltött 5 Ft után pontot gyűjthetnek. A visszatérők bronz, ezüst és arany szintű ügyfelekké válhatnak, akik így értesülhetnek az egyedi promóciókról, extra kedvezményeket kaphatnak és a saját fiókjukban nyomon követhetik, éppen mennyi pont áll rendelkezésükre. Fél éven belül lehet felhasználni a pontokat, amelyekkel a megrendelések értékét akár 50 százalékkal is lehet csökkenteni.