Az elmúlt hónapokban számos változás történt a Vodafone Magyarország életében – legyen szó akár a UPC-vel való egyesülésről, az 5G tenderről vagy a koronavírus alatt hozott intézkedésekről. Az elmúlt időszak egyértelműen rámutatott a digitális eszközök és a hálózatok jelentőségére, hiszen milliók voltak ráutalva a technológiai infrastruktúrára. A szolgáltató nagyon fontosnak tartja, hogy folyamatosan alkalmazkodjon az ügyfelek igényeihez és biztosítsa számukra a folyamatos összeköttetés lehetőségét. Ennek jegyében idén májusban megújítják legnépszerűbb Red díjcsomagjaikat, így a Vodafone már nem csak korlátlan hanghívást és SMS-t, hanem már korlátlan adatforgalmat is biztosít – és ezzel tulajdonképpen a korlátlan kapcsolódás lehetőségét hozza el a Red előfizetőknek. Révész Balázzsal, a Vodafone Lakossági Szolgáltatások Üzletágának vezérigazgató-helyettesével beszélgettünk.
“Az elmúlt hetekben – amikor mindannyiunk életében megnövekedett a digitális tér jelentősége – tapasztalhattuk meg igazán, hogy mennyire fontos, hogy ha máshol nem is, de legalább online átélhessük a valódi korlátlanság élményét. Mi ezt a szabadságot, a kapcsolódás szabadságát szeretnénk megadni az ügyfeleinknek – nemcsak ebben a megváltozott élethelyzetben, hanem a megszokott mindennapokban is.” – mondta el Révész Balázs.
Hazánkban a lakossági előfizetők döntő többsége rendelkezik adatforgalmi kerettel, gyakran kompromisszumra kényszerülnek, és kevesebb, mint tizedük adatforgalma korlátlan az ilyen típusú csomagok ára miatt. A Vodafone kutatásaiból kiderül az is, hogy a megkérdezettek közel fele rendszeresen ki-bekapcsolja az adatforgalmat, hogy spóroljon, azonban még így is évente egyharmadukkal fordul elő, hogy elfogy az adatforgalmi keretük. Évről-évre egyre több adat fogy, és növekvő tendenciát mutat az extra adatkeret-igénylések száma is. Mindez különösen igaz az elmúlt hónapokra. Az internetezéssel töltött idő több mint fele jut a mobileszközökre, és úgy tűnik, nem mindegy, milyen költségekkel jár mindez: a felhasználók többsége kiemelkedően fontosnak tartja a mobiladatforgalmi keretet és a mobilinternet díját a szolgáltató kiválasztásánál.
Jövőbe mutatnak
A Vodafone a technológiai újítások bevezetésében és a legmodernebb hálózatok kialakításában is élen jár. Miután tavaly a hazai szolgáltatók közül elsőként indították el élő kereskedelmi 5G szolgáltatásukat, a Vodafone-nak köszönhetően rajtolt el az ország első, mindenki számára elérhető kültéri kereskedelmi 5G hálózata is. Idén márciusban a további frekvenciasávok megszerzése segítette a stabil teljesítményt nyújtó hálózat kiépítését, jelentősen hozzájárulva Magyarország digitális fejlődéséhez. „Noha az 5G jelenleg még korai fázisban van, gyors felépülést várunk a következő években. A hálózat nagyon gyorsan ki fog tudni szolgálni bármilyen eszközt, és már most képes vezetékes jellegű szolgáltatást nyújtani nehezen elérhető helyeken” – vázolja a trendeket Révész Balázs. Hosszú távon amellett, hogy pár másodperc alatt letölthetünk egy filmet például egy reptéren, az 5G a közösségi közlekedés vagy az energiaellátás optimalizálásának mikéntjét is átírhatja, és az egymással kommunikáló eszközök működését is lehetővé teszi az okosgyárakban.
Konvergens szolgáltatóvá váltak
A Vodafone életében ugyanakkor nemcsak a márciusi 5G tender hozott újdonságokat, április 1-jétől ugyanis jogilag is egy vállalattá váltak a UPC-vel. „Az integráció alapvetően abból az üzleti stratégiánkból fakadt, hogy csak úgy lehetünk versenyképesek, ha az ügyfelek életének minél nagyobb részét ki tudjuk szolgálni. A UPC-vel együtt már majdnem 30 százalékos a piaci részesedésünk a magyar telekommunikációs szektorban, több mint 3 millió mobilügyfelet szolgálunk ki, 2 millió szolgáltatási ponton tudunk az ügyfeleknek vezetékes szolgáltatást nyújtani.” – tette hozzá Révész Balázs.
Az otthoni szolgáltatások területén szintén a fogyasztói magatartást szem előtt tartva vezették be a vállalat új tévés platformját. A Vodafone TV egyidőben teszi elérhetővé a klasszikus tévéműsorokat és az előfizetéshez kötött illetve online műsorszolgáltatói tartalmakat, miközben minden korábbinál perszonalizáltabb élményt nyújt. „Egyre inkább háttérbe szorul a hagyományos lineáris tévézési viselkedés, és ahogy nő az emberek digitalizációs érettségi szintje, úgy nő a tartalomválasztással kapcsolatos tudatosságuk is. A Vodafone TV különleges ajánlórendszere pontosan ezeket az új tartalomválasztási szokásokat és igényeket felismerve egyénre szabottan javasol tartalmakat. Ráadásul a felhasználók a szolgáltatás felületét az adatforgalmuk fogyasztása nélkül böngészhetik a Vodafone TV mobilalkalmazásán keresztül, és egyszerre akár két mobileszközön is élvezhetik kedvenc műsoraikat” – sorolja a fejlesztés jellemzőit Révész Balázs.
Azonnali segítség a járvány idején
A Vodafone számára kiemelten fontos, hogy olyan kihívásokkal teli időszakban is lehessen számítani a vállalatra, mint a koronavírus-járvány. Már a pandémia kirobbanásának első napjain ötpontos tervet hirdettek ügyfeleik, dolgozóik, partnereik és a hatóságok támogatására. Többek között 15 GB extra adatkeretet adtak minden lakossági ügyfélnek az otthoni munkavégzés és távoktatás segítésére, díjmentes perceket biztosítottak az egészségügyi dolgozóknak, a legfontosabb digitális oktatási weboldalakat és applikációkat, valamint a Vodafone Alapítvány androidos applikációját pedig adathasználat nélkül tették elérhetővé. Emellett az alapítvány és az Országos Mentőszolgálat közös ÉletMentő applikációjába bekerült a koronavírus információs gomb, és az alkalmazás már push értesítéseket is tud küldeni, így támogatva a lakosság tájékoztatását.