Szemléletváltásra van szükség az executive search-ben, hangzatos, de kiüresedett szavak helyett valódi cselekedetre, őszinte, jövőbe néző, emberközpontú kiválasztási folyamatra. Erről szól a Starge Leadership Resources Company. A céget két ikonikus alakja dedikálja. Gombás Éva és Vándorfi Viktória egymásra találása determinálva volt. Már nem az hajtja őket, hogy megmutassák mekkora vezetők. Partnerek lettek, közös szenvedélyük pedig: az Ember.
Látszatvilág helyett
Ők nem csak fejvadászok, hanem a modern executive search úttörői, akik hisznek abban, hogy a vezetők kiválasztásának régi módszerei idejétmúltak és hatástalanok. “A 90-es években ragadt iparágat ki kell rángatni abból, hogy oldschool, elitista módon működjön. Mi éppen ettől a nagyon formális világtól akarunk elszakadni, de úgy, hogy közben professzionálisan működünk. Amikor ehhez társat kerestem, akkor pont egy másként gondolkodót képzeltem el, így találtam rá Vikire.” mondja Éva, aki régiós igazgatója volt egy vezető francia fejvadász cégnek, 30 éves vezetői tapasztalatát tekintve pedig igazi specialistaként jegyzik a HR szakmában.
“Rajtunk kívül még nagyon sokan érzik azt, hogy ez az iparág hierarchikus, feszélyezett, csak hangzatos CV-k forognak a piacon, a rendszer régimódi, a kör csak az elitnek van nyitva és nagyon nehéz bekerülni.” – teszi hozzá Viki, aki lehúzott több, mint 20 évet FMCG marketingben, Procter&Gamble-nél formálódott, majd vezető volt a Danone, a Sanofi marketing osztályainak élén. “Mindig éreztem, hogy igen erős az emberi fókuszom, szeretnek velem kapcsolódni, inspirálóan hatok másokra. Tudatosítottam ezt a belső erőmet, így amikor jött Éva hívása, nagyon szépen összeállt a történet, hogy a jövőben is vezetőkkel fogok dolgozni.”
A fejvadászat olyan, mint a márkaépítés
A Starge életmód. Izgalmas, kreatív, merész, értékalapú és önazonos. “Bár emberekről szól a biznisz, de az iparágban nagyon erős a hard sell vonal. Mi nem akarunk mindenáron eladni, sokkal inkább azt akarjuk megmutatni, hogyan tudsz önmegvalósítani és úgy élni, ahogy neked a legjobb. Olyan munkánk van, amit szeretünk, de van benne rugalmasság. Élhető élet, szakmailag és emberileg.” – ezért is alapította a Starge-ot Éva. Viki pedig örömmel csatlakozott:
Amit mi itt és most a Starge-zsal meglépünk, azt a személyes példánkkal is közvetítjük. Igenis sikerre viheted a saját életedet, azt az életet, ami rólad szól! A márkaépítés is akkor lesz jó, ha pontosan tudod, kihez szólsz, ki az ember, mik az igényei, mi az életvitele…. Magyarországon még mindig óriási életesemény váltani, mi viszont tudunk adni egy mintát és egy bátor perspektívát.”
Nézd meg az Tanácsadód és megmondom, sikeres lesz-e a céged!
Éva és Viki szerint a modern vezetők kiválasztása során az emberközpontúság elengedhetetlen. Az őszinte kommunikáció, az empátia és a csapat iránti elkötelezettség olyan tulajdonságok, amelyek a mai vezetőket igazán sikeressé teszik a szakmai kompetenciák mellett. A két szakember dinamikus elhivatottsága és innovatív megközelítése inspiráló példaként szolgálhat a fejvadászati iparág számára. Egy szó, mint száz, őket a vezetői wellbeing érdekli. Éva így fogalmaz:
Egy olyan világban, ahol a folyamatosan fejlődő technológiák óriási sebességgel alakítják át a vállalkozásokat, olyan vezetőkre van szükség, akik rugalmasak, innovatívak és képesek bevonni csapatukat és szervezetüket.”
Bátorság nélkül nincs forradalom!
Új megközelítésük egyik legfontosabb eleme az újgenerációs vezetők támogatása és kiválasztása. Hisznek abban, hogy a fiatal, tehetséges szakemberek bevonása kulcsfontosságú, a vezetőknek nem csak szakmailag felkészültnek kell lenniük, hanem nyitottnak, empatikusnak és jövőorientáltnak is.
Éva és Viki története arra emlékeztet bennünket, hogy a jövő vezetőinek kiválasztása nem csupán a múlt sikereire alapozott kapcsolatokon múlik, hanem az innováció, a bátorság, a kalandvágy és a professzionalizmus elegyén. Az új fejvadászok nem csupán executive-okat közvetítenek, hanem formálják a jövő vezetését és üzleti sikerét, vagyis ők teremtik a jövőt.