A Tesco közép-európai működését egy üzleti szolgáltatóközpont, a Tesco Business Solutions (TBS) támogatja Budapesten immár négy éve. A világon mindössze négy nagyvárosban található meg ez a vállalat, ahol a kollégák minden nap lehetőséget kapnak arra, hogy innovatív megoldásokon és kihívást jelentő feladatokon dolgozzanak. A közelmúltbeli névváltásról, az ide vezető útról és a munkatársaknak kínált lehetőségekről Sumit Mitrával, a vállalat globális vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért változtatta meg a nevét a Tesco Business Services Tesco Business Solutions-re?
Legelsőként az indiai Bangalore-ban, majd Dundee-ban, Budapesten és Waterfordban megnyitott globális központok széleskörű lefedettséget biztosítottak ahhoz, hogy a világ számos pontján és több nyelven támogathassuk a Tesco ügyfeleit, kollégáit és beszállítóit. Az ötéves stratégiai tervünk során világszínvonalú üzleti szolgáltatások tárházát hoztuk létre, és ez valamennyi tevékenységünkre hatással van. Ezen alapul a folyamatos fejlődésre összpontosító munkahelyi kultúránk, amellyel a kollégáink napról napra jobban szolgálják ki ügyfeleinket, közösségeinket, szűkebb és tágabb környezetünket. Digitális fejlesztéseinknek és a piac más szereplőivel kiépített partnerségeinknek köszönhetően lépést tartunk a technológiai innovációkkal: az adatelemzésekben rejlő lehetőségek például segítséget nyújtanak a vállalati döntések meghozatalában, illetve abban, hogy kiaknázatlan értékeket szabadítsunk fel. Nemrég a világ legjobb GBS-ének (Global Business Services-ének) választott bennünket a Shared Services and Outsourcing Network (SSON), vagyis a globális üzleti szolgáltatások és outsourcing szakemberek legnagyobb és legnevesebb közössége, így kiérdemeltük, hogy Tesco Business Solutions-nek nevezzük magunkat. Ez a név tükrözi az agilitásunkat és a megoldásközpontú gondolkodásmódunkat.
Milyen fő célkitűzéseket jelöl ki a vállalat számára az új név?
A skálázhatóságunk, a kiválóságunk és az adatelemzéseink révén még jobban megismerjük a szakterületünket, és amellett, hogy értéket teremtünk, az üzleti eredményekben is növekedni tudunk. A világ legjobb GBS szolgáltatásaival a kezünkben más multinacionális vállalatoknak is segíthetünk olyan üzleti szolgáltatóközpontok felépítésében, amely a Tesco vállalatcsoportéhoz hasonló, fenntartható versenyelőnyt teremt. Emellett természetesen továbbra is elsődleges a Tesco vállalatok számára végzett munkánk. Célunk, hogy a döntéshozatalt támogató adatelemzéseinken keresztül fejlettebb szolgáltatásokat és még jobb ügyfélélményt nyújtsunk. A világ legjobb üzleti szolgáltatóközpontjának lenni megtisztelő, de felelősséggel jár. Az iparág legjobbjaként továbbra is magasan kell tartanunk a mércét.
Mi kell ahhoz, hogy valaki a Tesco Business Solutions csapatához csatlakozhasson?
Munkatársaink tesznek bennünket azzá, akik vagyunk. A TBS mindenki számára megfelelő helyet kínál a személyes fejlődésre. Olyan környezetet teremtettünk, ahol kollégáink jól érzik magukat a mindennapokban, és a lehető legjobb teljesítményt nyújthatják. Lehetőségük van arra, hogy újítások bevezetésében vegyenek részt, szakmai területükön tökéletesítsék tudásukat, valamint különböző tanulási lehetőségeken keresztül feljebb lépjenek. Nagy hangsúlyt helyezünk karrierjük támogatására azáltal, hogy folyamatosan képezzük őket olyan jövőbeli készségekre, mint a mesterséges intelligencia, a robotika vagy az adatvezérelt folyamatokban való jártasság. A készségek mindig fejleszthetők, így ami igazán számít, az a hozzáállás. Aki képes lehetőségekben gondolkodni és hajlandó tanulni, annak a TBS olyan hely, ahol minden bizonnyal megtalálja a számítását.