Nagy Erzsébet, a Lyreco magyarországi vezetője mesél arról, hogyan használja ki a vállalat a nemzetközi tapasztalatait a helyi piaci igényekhez való alkalmazkodása során, és hogyan alakítják át az innovatív, fenntartható megoldások a munkahely- és irodaellátási szektort. A Lyreco ereje abban rejlik, hogy a globális jelenlétet zökkenőmentesen ötvözi a helyi igényekre szabott megoldásokkal – különösen az élelmiszeripar és higiéniai termékek piacán, ahol ez elengedhetetlen.
„Az ügyfeleink cégek, de a cégek mögött mindig emberek állnak, így nagyon fontos számunkra, hogy az egyéni és a helyi igényekre is maximálisan odafigyeljünk” – emelte ki Nagy Erzsébet, hangsúlyozva a Lyreco emberközpontú megközelítését, amely rugalmas, személyre szabott megoldásokra és ügyfélközpontúságra épít. Az ügyféligények mélyreható megismerésére és harmonikus partnerségre építve a vállalat nem csak kiváló ár-érték arányt kínál, hanem a beszerzési folyamatok leegyszerűsítését és optimalizálását is lehetővé teszi. „A kiválóság alapja a szakértelem” – a Lyreco közel egy évszázados tapasztalatával támogatja partnerei sikerét az irodaszerek, számítástechnikai eszközök, bútorok, vendéglátóipari és higiéniai megoldások, valamint az irodai kávészünetek menedzsmentje terén.
A könyvesboltból globális vállalattá fejlődött cég nemzetközi trendeket honosított meg Magyarországon.
A cég az elmúlt közel 100 év során folyamatos megújuláson ment keresztül, és számos úttörő kezdeményezést vezetett be mind a hazai, mind a nemzetközi piaconpiacon. „Elsőként vezettük be a kiszállítást és az SAP rendszert a szektorban, valamint trendformálók kívánunk lenni a fenntartható, a hagyományos irodaszertermékeken túlmutató és a teljes munkakörnyezet javítására összpontosító szolgáltatások terén” – emlékeztetett a képviseletvezető, hozzátéve: a Lyreco ma már nem csak az irodaszerekre koncentrál, hanem olyan komplex munkahelyi megoldásokat ajánl, amelyek révén egyetlen beszállítóként képes reagálni az egyre növekvő és bővülő ügyféligényekre.
A fenntarthatóság kiemelt szerepet kap a vállalat működésében. A Lyreco célja, hogy 2026-ra termékeinek 90 százaléka fenntartható forrásból származzon. Ennek érdekében a vállalat webshopját is optimalizálták, hogy ügyfeleik az ESG irányelvek mentén választhassanak termékeket. A cég szakemberei fenntarthatósági szaktanácsadást nyújtanak, és proaktívan keresik azokat a lehetőségeket, amelyekkel ügyfeleik a beszerzést zöldebbé és fenntarthatóbbá tehetik. Ráadásul a piaci súlyuk révén képesek befolyásolni a beszállítókat is, akiket fenntartható termékek gyártására ösztönöznek. A Lyreco egyfajta influenszere kíván lenni a munkahely- és irodaellátó ágazat fenntarthatóságának, miközben szoros együttműködést alakít ki az ügyfelekkel és a beszállítókkal.
A jövő munkavégzése hibrid – a Lyreco szerint is
Nagy Erzsébet felidézte: a covid utáni időszak új kihívásokat hozott a munkahelyek számára, különösen a hibrid munkavégzés terén. Ebben a helyzetben nagy értéket képvisel egy szakértő vállalat, amely támogatást nyújt a munkahelyeknek abban, hogy vonzó és inspiráló munkakörnyezetet teremtsenek a dolgozók számára. „Hiszen a cégeknek nem az a céljuk, hogy visszaparancsolják a dolgozókat az irodába, hanem az, hogy olyan környezetet alakítsanak ki, ahol szívesen dolgoznak az emberek.” Az irodai „wellbeing” megteremtéséhez elengedhetetlen a magas minőségű kávé, a kényelmes és produktivitást támogató, ergonomikus bútorokkal berendezett környezet, valamint a munkahelyi higiénia. Emellett fontos, hogy a beszerzési folyamatokat zökkenőmentessé tegyék mindezek megvalósítása és fenntartása érdekében. A Lyreco – mint a Nespresso Professional hazai disztribútora – különböző vállalati modellek számára kínál fenntartható kávémegoldásokat, beleértve a HoReCa szektort és irodai környezeteket, egészen a multinacionális cégekig.
A leányvállalat vezetője úgy véli, cégének erőssége a folyamatos megújulás, így a jövőben is arra törekednek, hogy az innovatív megoldásaikkal újabb és újabb területeken váljanak vezetővé az irodai termékek piacán. „Termékek helyett megoldásokban gondolkodunk: problémákat keresünk, és megoldásokat kínálunk” – összegzi a Lyreco stratégiáját Nagy Erzsébet. „A hatékonyságot és az embereket helyezzük a középpontba – ez az, ami hosszú távon sikeressé teszi a vállalatokat.”