„Akkor végezzük jól a munkánkat, ha minden ügyfelünk úgy érzi, az ő banki kapcsolattartója a legjobb az országban. Aki tud kérdezni, válaszolni és intézkedni is, ha kell.”
Számlavezetés, tranzakciók, növekedési stratégiák, általános vállalatfinanszírozás, kockázatkezelés – napjaink nagyvállalatai kétségtelenül komplex elvárásokkal bírnak pénzügyeik terén. Ráadásul ma már egyre több hazai cég esetében merülnek fel új típusú igények, ezért kiemelten fontos, hogy megbízható globális partnert találjanak a bankolásban.
„Nagyvállalati szegmensben előfordulhat olyan iparági, kockázatkezelési vagy tőkepiaci igény, ami Magyarországon viszonylag ritkán merül fel. Anyavállalatunkon, az Intesa Sanpaolo Csoporton keresztül azonban tudunk mozgósítani külföldön már rendelkezésre álló speciális megoldásokat”
– mutat rá Mészáros Tamás, a CIB nagyvállalati üzletágának igazgatója. Ilyen eset lehet egy jelentősebb nyersanyagigényű vagy energiafelhasználású vállalat kitettsége e termékek világpiaci árának és a devizaárfolyamok ingadozásainak. Például a fuvarozó cégek ügyfelei elvárhatják, hogy egy évig fix áron vegyenek igénybe fuvarozást, miközben az üzemanyagárak akár hétről hétre is jelentősen változhatnak.
Ahhoz, hogy a kkv-knak is testre szabott szolgáltatásokat nyújthassanak, az iparági helyzet azonosításán túl nélkülözhetetlen annak felismerése, hol tartanak életciklusukban.A CIB Banknál hisznek abban, hogy a bankok akkor tudják kielégíteni vállalati ügyfeleik igényeit, ha velük együtt fejlődnek.
„Ahogy egy kkv-n is nagy a nyomás, hogy hatékonyabb és gyorsabb legyen működésében, ugyanúgy elvárja a banktól, hogy haladjon a korral, és folyamatosan új, innovatív szolgáltatásokkal álljon mellette, amelyek az összes platformon minőségi ügyfélélménnyel járnak”
– magyarázza Győr Tamás, a KKV üzletág igazgatója. Ebben a CIB Banknál is kiemelt szerepet játszanak a digitális megoldások, legyen szó ergonomikus online felületről, e-commerce szolgáltatásról vagy elektronikus számlázásról, ezen túlmenően pedig házon belül is egyszerűsítik és digitalizálják a folyamatokat.
Többet kínálnak azonban pénzügyi megoldásoknál: az ügyfeleket foglalkoztató egyéb kérdésekben is releváns szakértői tanácsokat és üzleti javaslatokat biztosítanak. Szabó Balázs vezérigazgató-helyettes, vállalati üzletágvezető szerint sokakat érintő kihívás például a munkavállalók bevonzása és megtartása – hiába a beruházási hitel, ha a kész üzemben nem dolgozik senki. A CIB Bank ezért adott esetben úgy segít, hogy összeköti a céget a helyi munkaerő-közvetítővel, és dolgozói lojalitást növelő kedvezményes számlacsomagot is elérhetővé tesz számára, amelyet akár a vállalat telephelyén is megnyithatnak.
A munkaerőhöz hasonlóan komoly kihívást jelent a generációváltás is. A CIB szakemberei szerint a fiatal nemzedék új kompetenciákkal, pénzügyileg tudatosabb szemléletmóddal, és sok esetben komoly újítási szándékkal hozhat új energiákat egy-egy vállalat életébe – a kérdés az, hogyan hasznosítják ezeket okosan. A válaszok megtalálásán a CIB szakemberei a vállalatokkal együttgondolkodva dolgoznak. „Nem egy nyakkendős bankár mondja meg, hogy mit kellene tenni. Sokat beszélgetünk az ügyfelekkel, hogy az ő fejükkel tudjunk gondolkodni, és megosztjuk velük a saját személyes tapasztalatainkat is. Hosszú távú bizalmi kapcsolatot építünk, azon dolgozunk, hogy minket és kollégáinkat személyesen, valamint a bankot mint pénzügyi szolgáltatót hiteles üzleti partnerként lássanak ügyfeleink” – hangsúlyozza Szabó Balázs.