Akart ön valaha is elszántan ingatlant venni? Akkor alighanem eljutott a keresgélés során addig a pontig, amikor az ember kívülről fújja a kínálatot. Az eladói oldal pedig, minthogy biztosra akar menni, az összes ismert portálra felteszi a hirdetést. Az idegtépő játszmáknak most a Duna House vet véget: honlapjukon immár magánszemélyek is hirdethetnek, a közvetítőtől teljesen függetlenül.
Aki lakást keres, méghozzá módszeresen, annak pár hét alapos kutakodás után nehéz újat mondani. Azaz mutatni. A vérprofik egy idő után pedig már a hirdetés szövegének stílusáról is felismerik az ingatlanost. Az eladói oldal eközben az összes létező fórumon elhelyezi jellemzően ugyanazt az apróhirdetést. Az eredmény? Méregdrága hirdetések, extra összegek kifizetése annak érdekében, hogy a weboldalon ajánlatunkat kiemeljék a kínálatból. Potenciális vevőként pedig hosszú órákig tartó bogarászás, hogy megtaláljuk a legújabb, legeldugottabb hirdetéseket is.
A Duna House-nál úgy gondolták, itt az ideje változtatni e gyakorlaton. Mi lenne, ha lenne egy fórum, ahol csak magánszemélyek hirdetnének, ám ők ezt a piaci árnál olcsóbban tehetnék? Ha nem kellene kiemelésekért külön összegeket leperkálni, mert egy kisebb, ám áttekinthetőbb adatbázis épülne, amelyben minden egyes releváns hirdetés automatikusan feljön, ráadásul duplikáció nélkül?
A cégcsoport nem bízta a véletlenre. Nem volt szükség vadonatúj weboldalra: már működő, népszerű honlapjukat tavaly év végén a magánhirdetők előtt is megnyitották. Egyedülálló ajánlattal. „Március végéig bruttó 1990 forintért árulhat a nagyközönség házat, lakást, ingatlant, 30 napon át, és az ár ezt követően is a piaci alatt marad. Hiszen mi nem ebből szeretnénk hasznot húzni. Célunk sokkal inkább az, hogy weboldalunk látogatóinak számát növeljük. Ennek érdekében az új szolgáltatásunkból bejövő extra forrást is honlapunk fejlesztésére forgatjuk majd vissza” – avat be a részletekbe Guy Dymschiz, a Duna House ügyvezető igazgatója.
Korlátok nélkül
„Ügyfeleink nagy része az interneten kerül velünk kapcsolatba, hiszen az emberek legelőször ott kezdenek el ingatlant nézegetni és hirdetni is. Ezért nagyon fontos számunkra az online jelenlét.” Minthogy a cégcsoport weblapja hosszú ideje a legerősebb ügyfélforrásuk, kézenfekvőnek tűnt, hogy magánhirdetők irányába is nyissanak. Új szolgáltatásukkal ledolgozták azt a hátrányt, hogy az egyébként népszerű site-on eleddig csak a saját kínálatban meglévő ingatlanokat lehetett megtalálni. Azaz 20-30 ezer házat, lakást, szemben a piacon működő, többszázezres adatbázisú portálokkal. „Ezért döntöttünk úgy, hogy magánszemélyeket is beengedünk a weboldalunkra” – fogalmaz az ügyvezető.
A szakember ugyanakkor hangsúlyozza: fontosnak tartják szétválasztani fő tevékenységi körüket, azaz az ingatlanközvetítést, a most bevezetett, hirdetési szolgáltatástól. Utóbbi esetben honlapjuk látogatottságát, népszerűségét használják ki, amikor azzal a magánszemélyek – mert ingatlanközvetítő sem árulhat lakást a portálon! – hirdetési hatékonyságát támogatják. Az adásvételben azonban a cégcsoport nem vesz részt.
Bogarászás helyett
A Duna House nem titkolt célja a weboldal ügyfélforgalmának növelése, amelyet az első hetek eredménye is megerősít. Minthogy a legtöbb ingatlanportál jellemzően Budapest központú, örömmel tapasztalják, hogy a vidéki célcsoportot is sikerrel szólították meg. Hirdetést feladni egyébként csupán pár perces folyamat: az ingatlan paramétereit és saját adatainkat kell megadni, valamint képeket és az árat.
Eladó és vevő a Duna House közreműködése nélkül, közvetlenül veszi fel egymással a kapcsolatot.
Aki tehát manapság akar venni és eladni, az immár elfelejtheti az órákig tartó bogarászást és az extra összegeket. A Duna House honlapján gyorsan és célirányosan intézheti ingatlan ügyeit.