A Huawei 2019-ben ismét ütős újításokkal készül, és a magyar piacon is nagyratörő célokat tűzött ki. Ezek megvalósulásához jó alap, hogy a magyar felhasználók kifejezetten nyitottak az új technológiák, köztük a mesterséges intelligencia (MI) iránt. A fokozódó piaci versenyben egyre fontosabb szerepet kap az MI, amiben még számos fejlesztési lehetőség rejlik – véli Lyon Shen, a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletágának igazgatója, aki azt is elmondta, miért korszakalkotó a hajlítható technológia.
A Huawei legutóbb azzal került a címlapokra, hogy nagy sikerrel bemutatta a világ első 5G hálózattal is kompatibilis hajlítható okostelefonját. A hajlítható technológia áttörést jelent az okostelefonok piacán?
Többéves tökéletesítés eredménye, hogy a barcelonai MWC kiállításon bemutatott Mate X jelentős sikert aratott. Összesen 31 díjat hoztunk el a készülékkel, amire óriási szakmai eredményként tekintünk. Tapasztalataink szerint a felhasználók kedvelik az univerzális és praktikus megoldásokat, a hajlítható okostelefon pedig éppen ezt az igényt elégíti ki. Ezek alapján úgy gondolom, hogy ez a technológia úttörő fejlesztési irány, amely a közeljövőben meg fogja hódítani a piacot.
Ahogy a fejlett országok okostelefon-piaca telítődik, lassul a készülékek világpiaci forgalmának növekedési üteme. Mi mozgatja a gyártók közötti versenyt ebben a környezetben?
A fokozódó versenyben egyértelműen az innováció és a kutatás-fejlesztés kerül előtérbe. Minden gyártó arra törekszik, hogy a legütőképesebb technológiákkal szerelje fel a készülékeit úgy, hogy azok idomuljanak a felhasználók mindennapi életéhez. Ehhez fontos ütőkártya a gyártók kezében a mesterséges intelligencia. Ez olyan fejlesztési lehetőségeket rejt, amelyek jelentős részével még nem is lehetünk tisztában.
A Huawei zászlóshajó termékeit a legkiválóbb okostelefonok között tartják számon. A következő nagy dobást, a P30-as szériát is komoly érdeklődés övezi. Mik a legütősebb fejlesztések az új szériában?
Eladási számok tekintetében mit várnak tőle? Gyakorlatilag újraírjuk a mobilfotózás szabályait. A négy hátlapi Leica-kamerás P30 Pro minden eddiginél nagyobb, ötszörös optikai, tíszeres hibrid, valamint ötvenszeres digitális zoomra képes. Így a távoli tárgyak, épületek legapróbb részletei is tűélesen jelennek meg a képeken. Szintén komoly innováció, hogy a Huawei szinte tökélyre fejlesztette az éjszakai fotózást. Ismét egyedülállót alkottunk, így eladások tekintetében is izgalmas év elé nézünk. Bízunk benne, hogy legalább akkora bravúrral zárunk majd, mint 2018-ban a 200 millió eladott okostelefon esetében.
Úgy tűnik, hogy a professzinális fotózás lassan a Huawei zászlóshajó készülékeinek védjegyévé válik. Ez tudatos stratégia?
Úttörőként tekintünk magunkra abban az értelemben, hogy olyan igényeket igyekszünk megteremteni a vásárlók számára, amelyek korábban nem léteztek. Ilyen a mobiltelefonjaikhoz köthető professzionális fotózás igénye is. A Huawei volt az első gyártó, amely a mesterséges intelligenciát (MI) a mobil kameraképességének fejlesztésére használta, de az MI-támogatást különféle akkumulátormegoldásokhoz is alkalmazzuk. Emellett a szupergyors töltési technológiával, valamint a stílusos és egyedi dizájnnal biztosítjuk a felhasználóknak az összetéveszthetetlenség érzetét. Ugyanezt az elvet követjük a táblagépek, notebookok, okoskiegészítők, valamint beltéri egységek megalkotásakor is.
Ahogy világszerte, úgy Magyarországon is évről évre növekszik a márka népszerűsége. A magyar felhasználók elsősorban melyik modelleket keresik?
Tapasztalaink szerint a magyar felhasználók nagyon bíznak a Huaweiben. 2018-ban a piac méretéhez képest itt adtuk el a legtöbb P20, P20 Pro, valamint Mate 20 és Mate 20 Pro csúcskészüléket a közép-kelet-, illetve észak-európai régió országai közül, de előszeretettel vásárolják a középkategóriás készülékeinket is. Legutóbbi kutatásunk eredményei alapján pedig elmondható, hogy kifejezetten nyitottak az új technológiai fejlesztések iránt: közel kétharmaduk például szívesen használ, illetve használna MI-vel támogatott okostelefont.
Mik jelenleg a Huawei céljai a magyar piacon?
Magyarország kiváló piaci környezetet és állandó növekedési lehetőséget biztosít a Huawei Technologies Hungary számára. Ennek megfelelően 2019-re is nagyratörő céljaink vannak: a magyar felhasználók egyre szélesebb rétegeihez juttatjuk majd el a legkorszerűbb okostelefonos technológiákat a látássérülteket segítő alkalmazásunk, és a több helyen megnyíló, felhasználói élmény-alapú üzleteink segítségével. Mindezek mellett májusban folytatjuk Magyarországon az infokommunikációs mérnökhallgatóknak szóló kínai technológiai tanulmányút programját, illetve még idén online edukációs programot indítunk a mesterséges intelligenciával kapcsolatban.