Támogatói tartalom

GIRO Zrt.: Most dől el, hogy ki szolgálja ki a jövő bankolóit

A cikket támogatta a Giro Zrt.

Az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR) bevezetése új dimenziókat nyitott a bankolásban, és a mai napig rejt magában kiaknázatlan lehetőségeket. Mely trendek formálják a magyarok fizetési szokásait a következő években, és hogyan segítik elő az AFR-re épülő fizetési megoldások a készpénzmentes társadalom kiépülését? Ezekről beszélgettünk Kada Zsolttal, a GIRO Zrt. vezérigazgató-helyettesével, illetve stratégiai és fejlesztési igazgatójával.

A világ élmezőnyében az azonnali utalással

Több mint másfél éve indult el az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR), amely lehetővé tette többek között az 5 másodpercen belüli átutalást magyarországi bankszámlák között. A jelentős pénzügyi innovációhoz a GIRO Zrt. hozta létre és biztosítja a központi infrastruktúrát, hazánk pedig a világ élmezőnyébe került azzal, hogy minden banki ügyfélnek automatikusan, többletdíj felszámítása nélkül elérhetővé vált a szolgáltatás. A széleskörű hozzáférésnek is köszönhető, hogy a tavaly márciusi bevezetés óta 223 millió darab azonnali tranzakció került elszámolásra, több mint 35 ezer milliárd forint értékben. Egyre népszerűbbé válik az AFR-re épülő, másodlagos azonosítók használata is, amely jelentősen leegyszerűsíti a fizetést azáltal, hogy e-mail-cím, telefonszám, adóazonosító jel vagy adószám alapján is indítható utalás. „A másodlagos azonosítók köre gyakorlatilag a végtelenségig bővíthető, és a piacra van bízva, hogy ezt hogyan aknázza ki. Akár rendszám vagy káresemény azonosító alapján is lehetne utalást indítani” – sorolja a lehetőségeket Kada Zsolt, aki szerint egyre ismertebb a fizetési kérelem küldése is, amit sokan a sárga csekk ígéretes alternatívájaként tartanak számon.

Megkerülhetetlen trendek a bankolásban

Kada Zsolt várakozásai szerint a közeljövőben szerteágazó szolgáltatások épülnek majd az azonnali fizetésre, felhasználva a másodlagos azonosító és a fizetési kérelem funkciókat is. Ezenkívül két fontos trendet lát, amelyek megkerülhetetlenné válnak a bankok számára: ezek a Beyond Banking és a Smart Payments. A Beyond Banking arról szól, hogy egyre több ügyfél szeretne a banki csatornákon igénybe venni klasszikus bankoláson túlmutató szolgáltatásokat, például parkolást fizetni vagy ételt rendelni. A Smart Payments alatt pedig azt értjük, amikor egy fizetési tranzakció nem csupán egy átutalást jelent, hanem ugyanazon az elektronikus csatornán visszaküldhető például egy számlakép a vásárló részére. „Jelenleg is léteznek szolgáltatások, amelyek tartalmazzák az említett elemeket, azonban szegmentált a piac, sok szereplővel. Nekünk a GIRO Zrt.-nél az a célunk, hogy szigetszerű megoldások helyett egy egységes rendszer létrehozását támogassuk” – hangsúlyozza a vezérigazgató-helyettes.

Előre a készpénzmentes jövő felé

A GIRO Zrt. több mint 30 éves múlttal és 200 fős szakértői gárdával rendelkező fintech vállalatként – a bankok és a végfelhasználók között elhelyezkedve – arra törekszik, hogy jövőbe mutató megoldásaival aktívan közreműködjön a készpénzmentes társadalom kiépítésében. A modern fizetési eszközök között Magyarországon jelenleg a bankkártyás fizetés a legnépszerűbb, és az AFR elsősorban nem ennek versenytársa, hanem éppen a készpénzhasználat visszaszorításában játszhat kulcsszerepet. „Igyekszünk biztosítani a szükséges szakértői és technológiai támogatást minden piaci szereplőnek, akik a tapasztalataink szerint kifejezetten nyitottak az újításokra, amellett, hogy természetesen a saját stratégiájukat követik” – mondja Kada Zsolt, hozzátéve, hogy itt már nemcsak a jelenről van szó, hanem az is most dől el, ki szolgálja ki a jövő bankolóit. A fiatal generációk az azonnaliság világában nőnek fel, és ez lesz az alapvető igényük, ezért nem kérdés, hogy a pénzforgalom jövőjét is az azonnaliság jelenti.(X)

A Forbes.hu-n lehet cikket venni? Igen, de a fizetett tartalmakat mindig jelöljük.

Ezek között a Támogatói tartalom a legnépszerűbb, felváltva van kint a nyitóoldalon, a megjelenés hetében 2000 megtekintést garantálunk hozzá. A Brand Club ennél exkluzívabb, hiszen folyamatosan kint van a nyitóoldalon egy hétig, és 5000 megnyitást biztosan el fog érni. És ott van a Brand Voice is, amit kifejezetten iparági vagy szakértői megszólalásokhoz ajánlunk, szintén fix egyheti nyitóoldali kiemeléssel.

Ezek a támogatói tartalmak olyanok, amilyennek a megrendelő szeretné őket. Ezzel szemben a szerkesztőségi anyagok olyanok, amilyennek a forbes.hu újságírói megírják őket, és nem eladók.

Értékesítő kollégáink elérhetősége megtalálható a Kapcsolat menüpontban.