A 2018-ban alapított SIP Food Nonprofit Kft. sok rubrikát pipál ki a tudatos termelők képzeletbeli listáján: elmaradott térségben, megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztatva készítenek prémium hipoallergén kiegészítő kutyaeledelt. A cég ügyvezető igazgatójával, Fülöp Katalinnal beszélgettünk arról, hogy mit jelent számukra a felelős működés, a küldetéstudat, de szó esett a nonprofit nemzetközi terjeszkedésről is.
„A SIP Food Nonprofit Kft. egy innovatív társadalmi vállalkozás, amely fogápolási termékeket készít kutyák számára prémium minőségben. Vállalkozásunk küldetése nemcsak a minőségi állateledel előállítása és értékesítése, hanem az is, hogy egy elmaradott térség hátrányos helyzetű célcsoportja számára munkalehetőséget biztosítsunk” – kezdi Fülöp Katalin.
ÉLETEKET ÉS SZEMLÉLETMÓDOT IS FORMÁLNAK
A Hajdú-Bihar megyében lévő gyártóüzemben korábban nyomda működött, de hosszú évekkel ezelőtt bezárta kapuit, munkanélküliséget hagyva maga után. „Mi kifejezetten elmaradott térséget és meglévő épületet kerestünk, természethez közelit. Amíg meg nem nyitottunk, a legnagyobb számú foglalkoztatás a közfoglalkoztatás keretében zajlott a faluban. Munkalehetőséget és életminőség-javulást hoztunk a településre, és egy olyan terméket, aminek a létjogosultságát is egyre inkább felismerik az itt lakók. Célunk és motivációnk a felelősségvállalás, helyben új lehetőségek és munkahelyek teremtése, és minőségi termék előállítása a fogyasztók, a kutyák felé. Szeretnénk felhívni a társadalom figyelmét is a tudatosabb állattartásra” – mondja az értékesítésért is felelős szakember.
BOLDOG ÁLLAT, BOLDOG GAZDI
A kizárólag növényi alapanyagokból gyártott CareForDog fogtisztító termékek hipoallergének, a kutyák 96 százaléka elfogadja és elfogyasztja őket. „Az volt a kihívás, hogy egy olyan egészséges ételt találjunk ki, amit megeszik a kutya. A kutyák kicsit olyanok, mint a gyerekek, akik édességet bármilyen mennyiségben fogyasztanának, ellentétben az egészséges ételekkel. A mi termékünket bármilyen méretű és aktivitású kutya szívesen fogyasztja. Ezen kívül A CareForDogot nemcsak a kutyusok, hanem a gazdik is elfogadják – nincs jellegzetes állateledel szaga, nyugodtan elöl lehet hagyni, nem kell elzárni, nem kell szaladni kezet mosni utána rögtön. A miénk olyan termék, aminek kellemes illata van” – meséli Fülöp Katalin.
MAGYAR PRÉMIUMTERMÉKEK KÜLFÖLDÖN
Bár a pandémia miatt kissé lelassultak a folyamatok, a SIP Food már jelen van a lengyel és a román piacon is, miközben folyamatosan terjeszkedik más európai országok felé. „Miközben itthon is egyre több a tudatos vásárló és kutyatartó, Nyugat-Európában még nagyobb a felvevőpiac a minőségi és felelős termékekre. Az egész világon körülbelül három versenytársunk van, akik nem tudják a teljes piac igényeit kielégíteni. A terjeszkedés mellett pedig terméket is fejlesztünk, hogy a hipoallergén fogápolás után piacra tudjuk vinni a CareForDog tápot is. Ezért is keressük folyamatosan az új kapcsolatokat, és nagyon szívesen fogadunk minden érdeklődést” – mesél a tervekről a vezető. (X)