Az egyéni és közösségi felelősségvállalás békeidőkben is elengedhetetlen, krízishelyzetben pedig különösen felértékelődik. A CIB Bank szakemberei szerint a koronavírus-járvány újra felhívja mindannyiunk figyelmét arra, hogy mekkora felelősséggel tartozunk azok iránt, akik számítanak ránk.
„A CIB Banknál felelősek vagyunk azokért a vállalatokért, akik ránk bízták pénzügyeiket. Számítunk arra, hogy egyes ügyfeleink nehézségekkel szembesülnek, ezért támogatjuk a kormányzati kezdeményezéseket, melyek a vállalkozók terheinek átmeneti enyhítését szolgálják. Legfontosabb feladatunk, hogy finanszírozásunkkal segítsük a magyar KKV-kat a nehézségek leküzdésében” – mondja Szabó Balázs vezérigazgató-helyettes, vállalati üzletágvezető.
„Physical vagy social distancing” idején tovább erősödik a digitalizáció szerepe is. Számos automatizmust ma már inkább elvárásként, semmint extra szolgáltatásként értékelnek az ügyfelek, legyen szó akár a banki és a vállalatirányítási rendszerek összekötéséről, akár a berögzített utalások jóváhagyásáról egy okostelefonról. Miközben a CIB saját folyamatai egyszerűsítésén és kollégái otthoni munkavégzésének komfortossá tételén dolgozik, több olyan változtatást is bevezetett, amely ügyfelei életét teszi könnyebbé. Nemrég újította meg vállalati internetbankját, és vezette be a vállalati pénzügyek napi intézését megkönnyítő CIB Business Online-t, emellett arra is figyelnek, hogy házon belül szintén komoly lépéseket tegyenek a digitalizáció terén.
„Legfontosabb feladatunk a koronavírus-járvány kezdetén kollégáink biztonságos munkakörülményeinek kialakítása és ügyfeleink napi bankolásának fizikai érintkezésmentes biztosítása volt. Gyorsan alkalmazkodtunk, így az átállás zökkenőmentes volt. Home-office-ból is folytatjuk folyamataink digitalizálását, az igény és a fókusz tovább erősödik ez iránt”
– hangsúlyozza Győr Tamás, a KKV üzletág igazgatója.
A CIB Bank felelős gondolkodásmódját mi sem bizonyítja jobban, mint viszonyulása a magyar gazdaság legnagyobb iparágához. Az autóipar már a koronavírus okozta nehézségek előtt is komoly változások előtt állt, és ez bizonyosan így lesz azután is, hogy remélhetően minél hamarabb túl leszünk ezen a nehéz időszakon. A bizonytalanságok miatt természetes reakció lenne behúzni a féket, és más ágazatok felé fordulni, ezzel szemben a CIB merőben más megközelítést alkalmaz: elmélyült az autóiparban, hogy megértse a trendeket, és azokra megfelelő pénzügyi választ adjon. És ennek mikor, ha nem most van igazán nagy jelentősége.
Az autóiparban zajló forradalmi folyamatokkal párhuzamosan paradigmaváltás történik a vállalati bankolás terén is. A koronavírus arra tanít, hogy átállítsuk prioritásainkat, többet törődjünk egymással. A CIB-nél hisznek abban, hogy ez a bankolásban is megtörténhet.
„Minden egyes ügylet komoly érzelmi oldallal bír, és a tanácsadóknak meg kell érteniük, hogy a tulajdonosok szemszögéből nem szimpla tranzakciókról, hanem legféltettebb kincsük továbbörökítéséről van szó. A szakmai tanácsadáson túl a CIB-ben erősítjük a bankolás személyes részét, és a folyamatok egyre szerethetőbbé válnak, fókuszban az emberrel”
– vallják a CIB Bank szakemberei.
Felelős vállalatként olyan időszakban, amikor az összefogás és együttműködés a legfontosabb, értelemszerű, hogy a CIB Bank – ügyfelei, munkatársai és partnerei mellett – a társadalom egésze felé irányuló felelősségét is kézzelfoghatóvá kívánja tenni. Ahogy a kisherceg is felelős volt a rózsájáért, úgy mindannyiunk feladata, hogy odafigyeljünk egymásra, szolidárisak és segítőkészek legyünk a szükség pillanatában. Anyavállalata, az Intesa Sanpaolo példáját követve – amely 100 millió eurót ajánlott fel Olaszországnak koronavírus-járvány elleni intézkedések támogatására –, a CIB Bank is konkrét anyagi segítséget, kezdetben azonnali 20 millió forintot adott a járvány elleni küzdelem első vonalában dolgozó Szent László Kórháznak. A segítség sok területen folytatódik, mert a CIB-nél hisznek abban, hogy együtt könnyebben megoldhatjuk a nehézségeket.