Rengeteg vállalkozás kínálhat gyors és kényelmes elektronikus fizetési lehetőséget ügyfeleinek az OTP Mobil legújabb fejlesztése, a SimpleBusiness applikáció segítségével, amely ráadásul 1,3 millió Simple-felhasználó, sőt az OTP Bank hárommillió ügyfelének elérését is megkönnyíti.
Az érintettek körében nagy port vert fel az a döntés, hogy jövő év elejétől minden, online kasszát használó kereskedőnek és szolgáltatónak kötelező lesz készpénzmentes fizetési lehetőséget biztosítani ügyfelei számára.[1]Dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese, üzletfejlesztési és értékesítési vezetője szerint azonban hibázik az, aki ezt kényelmetlen kötelezettségként fogja fel. „Egyértelműen megváltoztak a fizetési szokások az elmúlt hónapokban, a járványhelyzet éveket gyorsított a digitális transzformáció folyamatán, és az emberek igényei is megváltoztak.”
Dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese, üzletfejlesztési és értékesítési vezetője
Négy az egyben, gyorsan
Ezekhez a változásokhoz márpedig alkalmazkodnia kell mindenkinek, aki elégedett ügyfeleket szeretne. „Évek óta hangoztatjuk, hogy a vállalkozás méretétől függetlenül fontos a megfelelő paymentstratégia kialakítása. Ez a mostani helyzetben talán még inkább így van. Azok a vállalkozók, kereskedők, akik nem fordítanak kellő figyelmet erre, vagy csak egy kötelező elemként tekintenek rá, nem pedig lehetőségként a fejlődésre, a vásárlói bizalom növelésére, egyértelműen versenyhátrányba kerülnek. A nyertesek azok lesznek, akiknél már folyamatban van a digitális transzformáció, vagy most nagyon felgyorsítják azt” – hívja fel a figyelmet Al-Absi Gáber Seif.
A SimpleBusiness elektronikus fizetési applikáció bevezetésével most a kis- és középvállalkozások is kiváló lehetőséget kapnak, hogy nagyot lépjenek előre ezen a téren, méghozzá egy szinte azonnal elérhető, olcsó, mégis egyedülálló formában. „Nagy fejlesztésünk, hogy a SimplePay rendszerében akár két munkanap alatt is tudjuk élesíteni a kereskedőket, a SimpleBusiness esetében is szeretnénk ezt tartani. Az alkalmazás letöltésével (elérhető a Google Play és az App Store áruházakban) gyakorlatilag már másnap a legmodernebb digitális fizetési megoldásokat kínálhatja bárki az ügyfeleinek, legyen szó boltról, vagy éppen egy online angolóráról, netalán egy mosógépszerelésről” – magyarázza büszkén az ügyvezető-helyettes.
Dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese, üzletfejlesztési és értékesítési vezetője
De mit is tud a SimpleBusiness? Az egyszeri belépési díj után forgalmi elvárástól függetlenül mindössze 0,99%-os kereskedői díjjal[2] működő alkalmazás segítségével a kereskedő vagy szolgáltató az okostelefonjával fizikai környezetben (terminál nélkül, egy QR-kód generálásával) és online környezetben is (egy link elküldésével) lehetővé teszi a vásárlónak, hogy akár bankkártyaadatok megadásával, akár mobilbankja segítségével azonnali fizetéses átutalással egyenlítse ki a számláját. Amennyiben a vásárló már Simple-felhasználó, akkor ezt pár kattintással, másodpercek alatt elintézheti, de ugyanez igaz az OTP mobilbanki alkalmazását használóira is, akik az átutalást is hasonló egyszerűséggel indíthatják.
Bővülő ökoszisztéma
Így, ebben a formában ezt senki más nem kínálja még a magyar piacon, de Al-Absi Gáber Seif mégsem elsősorban a konkrét fizetési megoldásokban látja a SimpleBusiness legfőbb előnyét. „A SimpleBusiness bevezetésével a SimplePay egy teljes körű fizetési platformmá vált. Van egy olyan ökoszisztémánk, ahol a kereskedők minden fizetési megoldást egy az egyben elérhetnek, már messze nem csak kártyás online fizetést kínálunk.” A Simple ökoszisztémába tartozó Simple applikáció 1,3 millió felhasználóval, a SimplePay online fizetési platform hozzávetőlegesen 10 ezer webshoppal büszkélkedhet. Az azonnali fizetéses átutalással pedig újabb 3 millió OTP-s ügyfél lépett be azoknak a körébe, akik ebben az ökoszisztémában gyorsan és egyszerűen, néhány kattintással tudnak elektronikusan fizetni. A SimpleBusiness használatával ezt az elképesztően széles felhasználói bázist is elérheti egy kereskedő vagy szolgáltató.
Az OTP Mobilnak ambiciózus tervei vannak a következő időszakra: „Várjuk a felhasználói visszajelzéseket a SimpleBusiness applikációval kapcsolatban, fontosnak tartjuk, hogy ezek mentén fejlesszük tovább az alkalmazást” – zárja a beszélgetést Al-Absi Gáber Seif.
[1] A 2005. évi CLXIV. törvény módosításának értelmében minden online kasszát használó kereskedő köteles elektronikus fizetési lehetőséget kínálni 2021.01.01-től.
[2] További részletek a SimpleBusiness alkalmazás árazásáról: https://simplebusiness.hu/vallalkozasoknaki