Támogatói tartalom

Egy nyelvet beszélnek / Értékteremtés rugalmasan

A cikket támogatta a Szinergia

Hosszú idő óta mindennapjaink része a projektmenedzsment, és ahogyan minden gyakorlatias menedzsment eszköztár, ez is folyamatosan változik. Hazánkban az 50 éves, amerikai Project Management Institute (PMI) hazai képviselője, a PMI Budapest, Magyar Tagozat és a Szinergia Kft. élen jár az örökösen megújuló szakma képviseletében és az új kihívásokkal szemben is helytálló, értéket teremtő szakemberek képzésében.

Ötezer projektet azonosítottak egy gyártó cégnél, amikor a Szinergia Kft. tanácsadói rákérdeztek, mit neveznek projektnek. Miután mélyebbre ástak, kiderült, hogy a valódi projektek száma jóval száz alatt van, ám a gyártónál az 1-2 hetes, kisebb feladatokat éppúgy annak tekintették, mint egy nagy akvizíciót, a nyilvánvaló hatalmas különbségek ellenére. Tény azonban, hogy napjainkban rengeteg projekt indul változatos, rapid módon átalakuló területeken, újabb és újabb kihívások elé állítva a projektmenedzsment szakmát.

Ezen kihívások megválaszolására és a projektmenedzsment szakma fejlesztésére alakult meg 2003-ban a PMI Budapest, Magyar Tagozat. Azóta a nonprofit egyesületnél azon dolgoznak, hogy támogassák a kollégák szakmai fejlődését, ennek jegyében pedig többek között számos PMI kiadványt adnak ki magyar nyelven (PMBOK, AGILE Practice Guide), mentoring programot vezetnek és a szakma legnagyobb angolnyelvű projektmenedzsment konferenciáját szervezik a régióban. „A PMI félévszázados szakmai tapasztalatán alapuló, bizonyítottan jó gyakorlatait gyűjti egy csokorba, a világ legelterjedtebb módszertanát és minősítési rendszerét kínálva a projektmenedzsment világában. Közös nyelvet és keretrendszert biztosítunk, így mindig egy nyelvet beszélünk, amikor projektekről van szó” – ismerteti a szervezet értékeit Kremmer László elnök.

Ez a közös nyelv márpedig elengedhetetlen a sikerhez. Fontos kérdés, mit neveznek a szervezetben projektnek, de akadnak még hasonló fajsúlyú kérdések. Ezek manapság nem feltétlenül a projekt alatti időszakot érintik. „Mivel minden projekt egy befektetés, kérdés, alaposan meggyőződtünk-e arról, hogy az adott projekt-e a legjobb alternatívánk céljaink elérésére. Végső soron a projekteket nem önmagukért, hanem a hasznosulásukért csináljuk, mégis úgy látjuk, sok esetben pont ez az időszak az, ami a legkevésbé kidolgozott” – mutat rá Bakos Sándor, a 26 éves Szinergia Kft. vezető tanácsadója, partnere. Hazánkban a cég képviselte először for-profit keretekben a PMI-t, és szintén elsőként lett itthon az új akkreditációs feltételek szerinti minősített oktató intézmény.

Napjaink gyorsan változó gazdasági és munkahelyi környezete a szakmát is új kihívások elé állítja, elég az otthoni munkavégzésre és a digitalizációra gondolni. Míg 20 évvel ezelőtt a változás nemkívánatos elemnek számított a szigorúan strukturált projekttervekben, a mai projekteknek ez az első pillanattól kezdve szerves része, hiszen bármikor szükség lehet az eredeti célok módosítására, a projektvezetési módszertan alakítására vagy akár a projekt leállítására. Ma már nem az a cél, hogy egy projekt mindenáron befejeződjön határidőre, hanem a valódi üzleti érték megteremtése az ügyfél számára, és ennek megfelelően módosult a projektvezető szerepe is. „A múltban karmesterként vezényelt a megfelelő kottából a zenekarnak, most viszont inkább a jazz-zenészekhez tudnám hasonlítani. Együtt játszik a többiekkel, és nem ragaszkodik mereven a kottához, hiszen a lényeg az, hogy a rendszeresen változó közönség számára élményt nyújtsanak” – magyarázza Kiss Norbert, a Szinergia Kft. vezető tanácsadója, partnere. A cég saját működésében is követi ezt a hitvallást: munkáik során a dobozos tanácsadási megoldások helyett az ügyfelekkel szoros együttműködésben, közösen viszik sikerre projektjeiket.

Természetesen a projektvezetőknek is szélesebb skálán kell helytállniuk, tehát – a terület ismerete, a szakmai tudás és az üzleti gondolkodás mellett – elengedhetetlen a nagyfokú rugalmasság és stressztűrés. A fiatal generációnak már természetesebb, hogy nem merev keretek között dolgozik, ám vezetői készségek terén még van hely a fejlődésükre, hiszen komplex környezetet működtetnek, ehhez pedig nem elég az elméleti tudás – nem véletlen, hogy a PMI is hangsúlyozza a soft készségek jelentőségét. „Óriási szükség van karizmára és tudatos kommunikációra különböző személyiségekkel és korosztályokkal. A jó projektvezető nem egyszemélyes hadsereg, és a legnagyobb ereje abban rejlik, hogy el tudja érni a csapatban az elköteleződést egy folyamatosan változó környezetben, tartós értékeket létrehozva a többiekkel közösen; ettől lesz több egy menedzsernél” – vélekedik Balogh László, a PMI hazai tagozatának alelnöke.

A Forbes.hu-n lehet cikket venni? Igen, de a fizetett tartalmakat mindig jelöljük.

Ezek között a Támogatói tartalom a legnépszerűbb, felváltva van kint a nyitóoldalon, a megjelenés hetében 2000 megtekintést garantálunk hozzá. A Brand Club ennél exkluzívabb, hiszen folyamatosan kint van a nyitóoldalon egy hétig, és 5000 megnyitást biztosan el fog érni. És ott van a Brand Voice is, amit kifejezetten iparági vagy szakértői megszólalásokhoz ajánlunk, szintén fix egyheti nyitóoldali kiemeléssel.

Ezek a támogatói tartalmak olyanok, amilyennek a megrendelő szeretné őket. Ezzel szemben a szerkesztőségi anyagok olyanok, amilyennek a forbes.hu újságírói megírják őket, és nem eladók.

Értékesítő kollégáink elérhetősége megtalálható a Kapcsolat menüpontban.