Támogatói tartalom

Az MKB egyre sikeresebb a vállalati hitelpiacon

A cikket támogatta a MKB Bank Nyrt.


Az MKB ügyfelei jelentősen megerősödve vághatnak neki a nyitásnak és erre a bank okkal büszke.

Balogh Péter, az MKB Nagyvállalati Ügyfélkapcsolatok és Strukturált Finanszírozási terület ügyvezető igazgatója mostanában két dologra büszke. Az MKB sikereire a vállalati hitelpiacon és arra, hogy ezáltal az ügyfeleik olyan jelentős mértékben megerősödtek, hogy már az idén olyan fejlesztéseket, beruházásokat végezhetnek, amelyek további piaci térnyerést biztosíthatnak számukra. Mindezek mellett nagyon várja már a zöld programjaik és terveik szélesebb körű bemutatását.

Mit jelentett a bank életében 2020-ban a back to the market megvalósulása és hogyan fordítaná le ezt egy laikus számára?

Az Európai Bizottság által felügyelt időszak sikeres lezárása után 2020 az MKB és ügyfelei számára is a lehetőségek éveként indult. Ezt azonban az év első szakaszában megakasztotta a pandémiás helyzet okozta bizonytalanság. Ezen azonban szerencsére nagyon gyorsan túllendültünk és látványos sikereket értünk el.

Balogh Péter, Nagyvállalati Ügyfélkapcsolatok és Strukturált Finanszírozási terület ügyvezető igazgató, MKB Bank

Mennyiben alakította át a banki működést és a „back to the market”-et a pandémia?

A kiszolgálási modellben mindenképp. A karanténtól függetlenül is a digitális kapcsolattartás fejlesztése, erősítése volt az MKB egyik kitűzött célja, amit a pandémia felerősített és felgyorsított. Jelentős számú hatékony eszközzel bővültünk ebben az időszakban, amelyeket örömmel fogunk a későbbiekben is használni.

A moratórium megszűnése kapcsán számítanak problémássá váló vállalatokra?

A nagyvállalati szegmensben nem.

Az MKB életébe milyen változást hoz a Covid-nyitás?

A visszatérés a normális ügymenetbe számunkra is megnyugvást jelent. Nagyvállalati oldalról nézve azonban jelentős változást nem fogunk érzékelni, leszámítva, hogy a megnövekedett, kedvező feltételekkel biztosított hitelállománnyal rendelkező cégek most nagy valószínűséggel jelentős aktivitással, beruházásokkal, piaci térnyerést célzó intézkedésekkel vágnak neki ennek az időszaknak. Ezért az ügyfeleink megerősödésére, terjeszkedésére számítunk a nyitást követő hónapokban, években, amiben nekünk is volt és lesz szerepünk és erre nagyon büszkék vagyunk.

A globális környezetvédelem fontossága fókuszba állította a zöld célokat. Ezekre az új kihívásokra milyen konstrukciókkal készült az MKB?

Elkezdtük a zöld finanszírozás mellett a zöld kötvényprogramot. Emellett a megújuló energia finanszírozása terén az MKB a piaci részesedése felett teljesít.

További információkért kattintson az mkb.hu oldalára

A Forbes.hu-n lehet cikket venni? Igen, de a fizetett tartalmakat mindig jelöljük.

Ezek között a Támogatói tartalom a legnépszerűbb, felváltva van kint a nyitóoldalon, a megjelenés hetében 2000 megtekintést garantálunk hozzá. A Brand Club ennél exkluzívabb, hiszen folyamatosan kint van a nyitóoldalon egy hétig, és 5000 megnyitást biztosan el fog érni. És ott van a Brand Voice is, amit kifejezetten iparági vagy szakértői megszólalásokhoz ajánlunk, szintén fix egyheti nyitóoldali kiemeléssel.

Ezek a támogatói tartalmak olyanok, amilyennek a megrendelő szeretné őket. Ezzel szemben a szerkesztőségi anyagok olyanok, amilyennek a forbes.hu újságírói megírják őket, és nem eladók.

Értékesítő kollégáink elérhetősége megtalálható a Kapcsolat menüpontban.