Támogatói tartalom

Az egymásra fordított figyelem nehéz sorsokat írhat át

A cikket támogatta a Telenor

Advertisement

A kapcsolódás, a connectivity megkerülhetetlen téma, ha technológiáról van szó. A világon élő 7,7 milliárd ember egyre nagyobb részének van internetkapcsolata, és statisztikák szerint az egymáshoz kapcsolódó készülékek száma már meghaladja a Föld népességét. Az emberi vonatkozásokról azonban hajlamosak vagyunk kevesebb szót ejteni, pedig mi más lehetne a technológia egyik legfontosabb szerepe, mint az, hogy igazi, emberi célokat szolgáljon? Különösen azok esetében, akik másoknál kevesebb figyelmet kapnak.

„A világot behálózó internet- és mobilhálózatok az embereken kívül egyre több, egymással kommunikáló okoseszközt is összekapcsolnak. A Telenornál hiszünk abban, hogy a kapcsolódásoknak kiemelt jelentősége van a fejlődésben – legyen szó az emberek, vagy a gépek közöttiekről –, és azon dolgozunk, hogy elhozzuk a legmodernebb technológiákat. Ugyanakkor ezek abban az esetben szolgálhatják a társadalmi jóllétet, ha törődünk az azokat használó emberekkel. Felelősségünknek tartjuk, hogy az üzleti működésünk során a gazdasági megfontolások mellett környezeti és társadalmi szempontokat is figyelembe vegyünk.” – mondta el Mohamed ElSayad, a Telenor kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

A kapcsolódás ereje pedig különösen nagy hangsúlyt kap az ünnepek idején. Ez az időszak kereskedelmi szempontból az egyik legjelentősebb, amikor a vállalatok a fogyasztók figyelméért és pénztárcájáért versengenek. Ez nagy felelősséggel is jár, ezért karácsonykor a Telenor jellemzően olyan témákra fókuszál, amelyeknek társadalmi jelentősége van. Idén ez az egymásra fordított figyelem erejét jelenti, és a vállalat egyúttal egy olyan társadalmi szempontból fontos ügyre is felhívja a figyelmet, amiben rövid távon is jelentős pozitív hatást tud kifejteni.

„Év végén hagyományosan több időt szánunk a szeretteinkre, legyen szó személyes vagy online kapcsolattartásról, amit jól tükröznek a mobilhálózati statisztikák is: az ünnepek idején jellemzően megnő az adatforgalom, és a hanghívások hosszabbá válnak. Sokan azonban nincsenek abban a szerencsés helyzetben, hogy karácsonykor mély beszélgetésekre számíthatnak” – tette hozzá Mohamed ElSayad.

Ma Magyarországon közel 25 ezer gyermek él gyermekvédelmi gondoskodásban, a családjából kiemelve. Ezeknek a sokszor traumatizált gyerekeknek az életében másokhoz képest még nagyobb a jelentősége a stabil, biztonságot adó emberi kapcsolatoknak, ezért számukra sorsfordító lehet, ha valaki odafigyel rájuk és támogatja őket a mindennapokban.

„Ezért is döntöttünk úgy, hogy idén rájuk hívjuk fel a figyelmet, mégpedig az emberi kommunikáció egy olyan formájával, amely képes véleményeket megváltoztatni, értékeket és tapasztalatokat közvetíteni: ez a művészet. A Kis gyufaárus lány klasszikus meséje jól ismert szimbóluma a magukra hagyott gyermekek tragikus sorsának. A mű megrázó befejezését Dragomán György író átdolgozta, bemutatva, hogyan változtathatja meg a főhős sorsát, ha van valaki, aki annyit mond neki: „itt vagyok”. A pozitív fordulattal az volt a célunk, hogy hatásosabban irányítsuk a figyelmet erre a fontos témára.” – mondta Mohamed ElSayad.

A mesével a Telenor kézzelfogható módon is segíti a Gyermekhíd Alapítvány munkáját, amely a gyermekotthonban élő gyermekeknek nyújt komplex támogatást képzett mentorai segítségével. További információ: monddittvagyok.telenor.hu. (x)

A Forbes.hu-n lehet cikket venni? Igen, de a fizetett tartalmakat mindig jelöljük.

Ezek között a Támogatói tartalom a legnépszerűbb, felváltva van kint a nyitóoldalon, a megjelenés hetében 2000 megtekintést garantálunk hozzá. A Brand Club ennél exkluzívabb, hiszen folyamatosan kint van a nyitóoldalon egy hétig, és 5000 megnyitást biztosan el fog érni. És ott van a Brand Voice is, amit kifejezetten iparági vagy szakértői megszólalásokhoz ajánlunk, szintén fix egyheti nyitóoldali kiemeléssel.

Ezek a támogatói tartalmak olyanok, amilyennek a megrendelő szeretné őket. Ezzel szemben a szerkesztőségi anyagok olyanok, amilyennek a forbes.hu újságírói megírják őket, és nem eladók.

Értékesítő kollégáink elérhetősége megtalálható a Kapcsolat menüpontban.