Design, komplexitás, átjárhatóság: ezek a szavak jutnak először az eszünkbe, amikor a Solinfo és a Defo Labor új, közös bemutatótermébe lépünk. Fónagy Dóra, Szetei Krisztián és Orbán Zoltán friss projektje, a VITRIN ugyanis nemcsak kiállító terem, ahol a nyugati és északi brandek székein keresztül találkozhatunk a legfrissebb trendekkel, hanem egy olyan platform, amely lehetőséget nyújt arra is, hogy a különböző művészeti ágak kibontakozhassanak, kollaboráljanak, és ami a legfontosabb: erősítsék egymást.
Nálunk nemcsak dán, német, amerikai vagy olasz design székeket lehet találni, hanem egyben élő, kreatív műhelyt is, ahol egymást váltják a kiállítások, a szakmai képzések és a különböző együttműködések – magyarázzák az alapítók. Az általuk képviselt üzleti modell hazánkban alig ismert, pedig a mai életmódunkat már nem feltétlen szolgálják ki a megszokott kereskedelmi metodikák. Szetei Krisztián, a VITRIN egyik alapítója évtizedekkel korábban felismerte az új tendenciát, és társával, Orbán Zoltánnal egy teljesen új szellemiségben kezdték el építeni a Solinfót, ami lámpastúdióból egyedülálló design ügynökséggé, branddé nőtte ki magát. Működésük alapja, hogy a dizájnt nemcsak mint terméket értelmezik, hanem a mobiliák köré rendeződő igények halmazaként, amikre külön-külön, de akár komplexen is képesek professzionális megoldásokat nyújtani.
A VITRIN-ben ez a fajta összetettség, gondolatiság és többéves kereskedelmi szakértelem ötvöződik Fónagy Dóra belsőépítészeti és design tapasztalataival, és a Defo Labor kreatív mentalitásával. Mindennek fókuszában a showroom aktuális kínálata áll, amely összesen húsz különböző gyártó székeit jelenti. Ezek kiválasztása kulcsfontosságú feladat, hiszen stratégiájuk egyik fő irányvonala, hogy a bemutatott termékek erősítve egymást olyan fórummá tegyék az üzletet, ahol az érdeklődők innovatív és sokoldalú megoldásokkal ismerkedhetnek meg. Szelekciójukkal pedig nemcsak a trendekből merítenek, hanem pontos és átfogó képet adnak azokról a lakberendezési tárgyakról, amelyek meghatározzák a tereinket, és ezáltal minket is.
Az új concept store mindemellett arra a globális és gyökeres életmódváltozásra is reflektál, amely mostani világunkat jellemzi. Gondoljunk csak bele, soha nem volt akkora szerepe a kreativitásnak, az individuumnak és a közösségnek, mint napjainkban. Mindez természetesen az igényekre is kihat, vagyis ma már természetes elvárás, hogy amit vásárolunk, az ne csak szimplán kiszolgáljon minket, hanem egyúttal rólunk is szóljon. Legyen az egy ruhadarab, kiegészítő, vagy a lakásunk berendezési tárgyai.
A VITRIN ezekre az új, és sokszor komplex igényekre saját innovatív rendszerével reagál, amely túlmutat az egyszerű vásárlás fogalmán. Struktúrájuk szerves részét képezi a hely miliője, a vásárlóval kialakított személyes kapcsolat és a szakmai, illetve a tágabb értelemben vett társadalmi edukáció is, utóbbit közösségi programokkal, kiállításokkal és szakmai workshopokkal valósítják meg.
Nem titkolt célkitűzésük az is, hogy minél szélesebb rétegekhez juttassák el a concept store és a minőségi design kultúra fogalmát.