Egy logisztikai cég, ami belelát az ügyfelek fejébe és mindig a piac előtt jár: a Prologis a világ egyik legnagyobb iparági ingatlanfejlesztőjeként és üzemeltetőjeként gyakorlatorientált, ügyfélközpontú megoldásokban utazik. Hunyadi Zsuzsannával, a Prologis magyarországi bérbeadásért és ügyfél-elégedettségért felelős igazgatójával beszélgettünk.
Mi a Prologis Essentials szolgáltatás lényege?
Globális kapcsolatrendszerű logisztikai vállalatként folyamatosan azon dolgozunk, hogy ügyfeleink számára a legmagasabb minőségű szolgáltatást nyújtsuk. Törekszünk azelőtt megoldást kínálni igényeikre, mielőtt azok megfogalmazódnak. Ilyen szolgáltatás a Prologis Essentials is. Hogy mi is ez a gyakorlatban? Amikor az épületeinket az abban végzett tevekénységnek megfelelően kell átalakítani és felszerelni, akkor lép színre az Essentials. Ez a szolgáltatáscsomag magában foglalja például a raktárak polcozását, a megfelelő targoncák beszerzését, szükség esetén robotizálást vagy temperálást hőszivattyúkkal. Ezen eszközök beszerzése és beépítése hosszú idő, és jelentős humánerőforrást igényel a cégektől.
A Prologis méretéből és kiterjedt kapcsolatrendszeréből fakadóan az Essentials platformján keresztül mindezeket ár- és időhatékonyabban tudja biztosítani az ügyfeleinek.”
Az egyik első raktári állványzathoz kapcsolódó ügyletem például azért volt különösen sikeres, mert 3 hónappal rövidebb határidőn belül tudtuk beszerezni és telepíteni a teljes polcrendszert, mint ahogyan azt az ügyfél saját erőforrásból meg tudta volna oldani. Három hónapnyi kényszerleállást, és az ebből fakadó jelentős pénzügyi veszteséget tudtak megspórolni az Essentials segítségével.
![](https://hu.forbesmedia.cz/uploads/2023/09/Zsuzsi-633-PS-scaled.jpeg)
Kiknek ajánljátok?
Bár úgy tűnhet, ez elsősorban a kisebb és közepes méretű cégek számára nyújt megoldást, egyre többször fordulnak hozzánk nagyvállalatok is. Globális jelenlétünk miatt gyakran jóval kedvezőbb áron vagy éppen sokkal rövidebb határidővel tudunk megoldást nyújtani a partnereink számára. Persze az egész folyamat lebonyolításához mi biztosítjuk a szakembereket, ezzel hatalmas terhet levéve a cégek válláról.
Folyamatosan fejlesztetek, a naprakész, sőt jövőbe mutató raktármegoldások egy növekvő piachoz idomulnak. Mennyire tapasztaljátok a piac megtorpanását?
Tapasztalataink alapján a piac nem torpant meg, csak átmenetileg lelassult, melyen az előrejelzések alapján a következő év második felére már növekedés várható. Mivel a Prologis ügyfélbázisa erősen diverzifikált, a bérlők jó financiális mutatókkal rendelkeznek, melyre büszkék vagyunk. Mi egyfajta stratégiai újragondolást tapasztalunk a döntéshozásban. Az ambiciózus tervek helyett sokkal racionálisabb szempontok alapján hoznak döntéseket ügyfeleink, miközben a Nettó Zéró kibocsájtás elérése is egyre hangsúlyosabbá válik a cégek számára az ellátási lánc minden láncszemében. Ebben pedig a Prologisnál keresve sem találhatnának jobb partnert.
Azt szoktuk mondani, nekünk már a DNS-ünkben van a fenntarthatóság, hiszen már a parkok lokációjának kiválasztásánál, az építkezés teljes folyamata alatt és az épületek kialakításánál is arra törekszünk, hogy a lehető legkevesebb karbonlábnyomot hagyjuk magunk után.”
A szektorban úttörőként ennek a szemléletnek megfelelően fejlesztjük a szolgáltatásainkat – például a hamarosan minden ügyfelünk számára elérhető hőszivattyús rendszereket – és bízunk benne, hogy a versenytársak is felismerik, fenntarthatóság nélkül nincs jövő.