Történetének legjobb évét zárta a mobiltokokat gyártó és értékesítő Mobilfox. A TikTok-on felfuttatott Z-generációs sikercég alapítójával, Diller Kevinnel beszélgettünk az előző üzleti évükről.
Nem siette el az üzleti év zárását és a pénzügyi beszámoló leadását a Mobilfox, online továbbra sem érhetőek el az adatok, amiket május 30-ig kellett leadnia a cégeknek. Szerkesztőségünkkel azonban megosztották a céginformációs rendszerbe feltöltésre váró, 2023-as dokumentumokat. Az alapító szerint a beszámoló leadásával egyszerűen megcsúsztak, ezért nem tudták tartani a törvényi határidőt, de hamarosan felkerül a minisztériumi adatbázisba is minden dokumentum.
Átlépték az 5 milliárdos forgalmat
A belföldi értékesítésből 1,9 milliárd forint, míg az exportból 3,2 milliárd forint folyt be a cég kasszájába. A külföldi értékesítés egy éven belül 10,5 százalékot nőtt, ami a román eladások kilövésének köszönhető.
„Románia a legnagyobb piac, nagyobb mint Magyarország” – mesélte Kevin, aki szerint a két nagy piac mellett a kicsikre is egyre több figyelmet fordít a cég.
Az igazán nagy sikert azonban a belföldi értékesítésben aratta a Mobilfox csapata.
A 2022-es 1,1 milliárd forintos forgalmat tavaly 69 százalékkal tudta növelni a cég.
„Ez a növekedés a közösségimédia-jelenlétünk felfutásával függ össze. Csak tavaly 150-200 TikTok-videót raktunk ki a felületeinkre, amik organikusan is brutális nézettségeket hoztak.”
A TikTok csatorna felfutása más áldásos hatással is bírt: közel 300 millió forinttal kisebb marketingbüdzsével dolgoztak tavaly, ami a cég eredményességében is jelentősen meglátszik.
Profit: 580 millió forint
A 2022-es 210 millió forinthoz képest ez egy több mint két és félszeres növekedés.
A cég árbevétel arányos eredménye ezzel 5 százalékról 11 százalék fölé emelkedett.
Ha az alapítók 2023-ban minden szombaton szétszórtak volna kétmillió forintot – ahogy tették azt egy nem túl szerencsésen sikerült reklámvideójuk forgatásakor – a város valamely pontján, azzal az adózott eredményük csupán kevesebb mint 18 százalékkal csökkent volna, az árbevétel arányos eredményük pedig úgyis a tavalyinak közel duplája lenne.
A profit nagyját – Kevin elmondása szerint – a cég inkább az év második felében hozta össze. 2023 első félévében még korántsem tartott ott a Mobilfox, mint ahol most tart, 2024-ben éppen ezért a tavalyinál is jobb eredményre számít az alapító.
Osztalék: 0 forint
A cég tulajdonosai nem vesznek fel idén osztalékot, a tavalyi év eredményét 100 százalékban a bérgyártásban készülő telefontokok itthon történő előállítására fordítják majd. Kevinék a minőségi ugrás, az ellátási lánc lerövidítése és a készlet feletti nagyobb kontroll érdekében döntöttek úgy, hogy maguk is tokok gyártásába kezdenek, ezt már saját üzemükben, Kaposváron végzik.
Az év elején a saját gyártású tokok a teljes forgalom csupán 10 százalékát tették ki, jellemzően a drágább „Pro” termékek készültek itthon. Az alapító szerint ebben nagy előrelépés várható:
Az év végére el szeretnénk érni, hogy az összes tok 80 százaléka már a saját üzemünkben készüljön el.
Ezzel párhuzamosan átalakították a cégstruktúrát: megszüntették a Mobilfox Gyártó Kft.-t, aminek a tevékenységét mostantól az anyacég, a Mobilredfox Kft. viszi tovább.
A cégről. A Mobilfox új műfajt teremtett a marketing területén. Repülőgépből hajigált telefonok, kincskeresés, töréstesztek és pénzdobálás – és mindezekről rövid videók a közösségi médiában, brutális elérés a TikTokon. Lehet szeretni, lehet nem szeretni, de úgy tűnik, bejön nekik. Néhány pontban arról, mit érdemes tudni még róluk:
- A márka élén a tavalyi 30/30-as listánkra is felkerült Diller Kevin áll, aki tizenöt évesen, nagymamája ágyneműtartójából indította a tokbizniszt. Mára egész Európában piacvezető akar lenni, és egy éve bejelentette, hogy Amerikában is elindul.
- Első üzletét 17 évesen bérelte ki Egerben, barátai voltak az eladók. A Kínából érkezett tokokra egyedi dizájnokat terveztek provokatív, harsány stílusban. De az egri sikerek után küszködés volt a budapesti üzlet.
- A törésálló Full Shock tokok hozták meg az áttörést. Még mindig Kínában készültek, de már külön szerszámozással, szükség volt rá a szigorú specifikációk miatt. A termékinnovációt marketinginnováció is követte. Ez volt az első olyan nagyszabású kampányuk, amit jóval a termék megjelenése előtt elindítottak, hogy fokozzák a várakozást. A kampány első napjának végére 2400 tokot adtak el.
- A gyártáson, ahogy a cég többi részében is, eleinte mindenki huszonöt alatti volt, és ez sok kellemetlen helyzetet okozott. Idővel kialakult egy középvezetői réteg, és a Mobilfox lassan profivá vált.
- A Tiktok-csapatot Szépréthy Roland vezeti.
- A Mobilfox tavaly több mint 1000 közösségi médiára szánt videót készített el.
A beszámoló elkészítésében a Forbes újságíróját a Credit Online támogatta