Megjelent a csoport konszolidált éves pénzügyi riportja. A Duna Aszfalt Zrt. árbevétele 20 milliárddal nőtt.
Mi történt? A legnagyobb magyar építőipari társaság megjelentette összevont, konszolidált pénzügyi beszámolóját a 2023-as üzleti évről. Ebből kiderül, hogy 261 milliárd forintos forgalommal zárták az évet, ami közel 20 milliárdos növekedés az előző évhez képest.
Arányaiban még látványosabb a növekedés az adózott eredménynél: ez 13,6 milliárdról nőtt 41,7 milliárdra. Soha nem volt ilyen magas, ez rekord a Duna Aszfaltnál.
Miket építettek? A Déli körvasút projekt mellett a nemrég átadott, minden idők legdrágábbjának számító Duna-hidat is ők húzták fel Kalocsa és Paks között. Számos autópálya kivitelezése mellett jelenleg a komáromi Duna-hídon is dolgoznak.
Kontextus. A Duna Aszfalt állami tenderek sorát nyerte az elmúlt években, a 2023-as eredményeiken sem látszik éppen ezért, hogy az iparág közben nehéz éven van túl, szektor szinten 5 százalékot esett vissza 2022-höz képest.
Egy izgalmas cég. A referenciákból látszik, hogy a Duna Aszfalt az elmúlt években számos hídépítési- vagy felújítási projektben vett részt, pedig az eredetileg mélyépítési profillal rendelkező cég korábban ilyeneket nem vitt.
Ha azt mondjuk, hogy Duna NRG Zrt., az nem biztos, hogy sokat mond az olvasóknak. Pedig a társaság 2014-ben még 114 milliárdos forgalommal az egyik legnagyobb építőipari cég volt a magyar piacon, majd 2018-ra teljesen összeesett a forgalma: 1 milliárd volt csupán.
Ez az egykori, Simicska-féle Közgép Zrt., amelyet a milliárdos és Orbán Viktor szakítása után a Duna Aszfalt nyelt le. Az ezt előző üzleti évben már 11,2 milliárd, tavaly pedig már 20,8 milliárd volt a cégcsoport forgalma. Vagyis messze van a régi önmagától, de kezd magára találni. Abban, hogy a Duna Aszfalt már hídszerkezetek építését is be tudja vállalni, nagy szerepe van az egykori Közgépnek, ahol komoly tapasztalat, tudástőke és eszközpark is rendelkezésre áll az ilyen projektekhez.
Nemzetközi terjeszkedés. A cégcsoportnak ma már vannak érdekeltségei Romániában, Lengyelországban és Szerbiában (bár az egyik bolgár cégük végelszámolással megszűnt), de érdekeltek a GED Africa Ltd-ben is, ami Mauritius szigetére van bejegyezve. Ez egy Afrikában – főleg Kongóban és Zambiában – aktív, nagy infrastrukturális projekteket építő cég, amely a honlapján „a legnagyobb pénzügyi befektetőjeként” hivatkozik a Duna Aszfaltra. A két cég kapcsolata 2019-ben kezdődött, ma már együtt építik a Kongó és Zambia között létrejövő 184 kilométeres autópályát.
A cégcsoport tavaly jelentette be, hogy egy felvásárlás után a lengyel piacon is tovább terjeszkedik a Mota-Engil Central Europe felvásárlásával.
A Duna Aszfalt bevételéből tavaly mindössze 12,5 milliárd származott exportból, arányaiban ez nem jelentős egyelőre (az afrikai cégük eredményét ugyanakkor nem konszolidálják be a csoport eredményeibe, így azok itt nem jelennek meg).
Milliárdos. A cégcsoport tulajdonosa Szíjj László. A Forbes legfrissebb kimutatása szerint 281,3 milliárd forint a becsült vagyona, amivel a 6. leggazdagabb magyarnak számít.
Borítókép: Az újjáépítés alatt álló déli összekötő vasúti híd utolsó, beépítésre váró hídeleme 2021. február 20-án. A Rákóczi híd (korábban Lágymányosi híd) közvetlen szomszédságában lévő vasúti híd felújítását és bővítését a Duna Aszfalt Kft. végeztei. A Keleti pályaudvar és Hegyeshalom közötti vonalon lévő hídon a meglévő két, egyvágányos hídszerkezetet elbontották és három új, egyvágányos hídszerkezetet építettek a helyére, ez része a Déli körvasút fejlesztésének. Fotó: MTI/Máthé Zoltán
A beszámoló elkészítésében a Forbes újságíróját a Credit Online támogatta