MAGYARORSZÁGON MÁSODIK, EURÓPÁBAN PIACVEZETŐ
A Xiaomi 2010-es alapításakor azt tűzte ki célul, hogy minőséget kínáljon megfizethető áron, és ezzel a stratégiával mára gyakorlatilag meghódította a világot. A Canalys piacelemző cég adatai alapján 2021 második negyedévében először érte el az első helyet az európai okostelefonpiacon, Magyarországon pedig 89 százalékkal több készüléket szállított le, mint az előző év azonos időszakában, amivel a második legnagyobb piaci szereplő lett. A kínai gyártó hazai terjeszkedésének a hivatalos magyarországi márkaképviselet is jelentős lökést adott. 2019 óta Budapesten kívül két vidéki Mi Store is nyílt, illetve már több mint 300 prémium értékesítési ponton lehet megnézni és kipróbálni a Xiaomi termékeket. „A magyar vásárlók szeretik az újdonságokat és a jó ár-érték arányú okostelefonokat, illetve okoseszközöket. Kevésbé ismert, hogy a Xiaomi Magyarországon kimagasló részesedéssel rendelkezik a robotporszívók piacán, míg az okoskarkötők, okosórák szegmensében piacvezető” – hangsúlyozza Wagner Tibor country manager.
MOZIEFFEKTES CSÚCSKAMERA EXTRAGYORS FELTÖLTÉSSEL
Október közepétől a hazai boltokban is elérhetőek lesznek a nemrég bejelentett Xiaomi 11T és 11T Pro készülékek, amelyek ismét a gyártótól megszokott, magasfokú innovációval rendelkeznek. A 3 lencséből álló kamerarendszer és a mesterséges intelligencia alapú „Cinemagic” funkciók például lehetővé teszik, hogy profi operatőröket megszégyenítő felvételeket készítsünk. „A kamera továbbra is versenyzési pont a gyártók között, hiszen a fogyasztóknak a dizájn és az üzemidő mellett ez a legfontosabb szempont. Azt azonban nehéz megmondani, hogy mi lesz a következő nagy dobás. Sok múlik azon, hogy az 5G hálózatok kiépülése milyen új szolgáltatások elterjedését teszi lehetővé” – mondja Wagner Tibor, hozzátéve, hogy a Pro verzió a cég első olyan okostelefonja, amely a 120 wattos HyperCharge technológiával lép piacra, azaz mindössze 17 perc alatt feltölthető a készülék 5000 mAh kapacitású akkumulátora.
ÖKOSZISZTÉMAÉPÍTÉS ÉS BŐVÜLŐ TERMÉK PALETTA
„Szándékaink szerint a jövőben is folytatódik az elmúlt években elért növekedési dinamika. Ebben fontos szerepet kap az okostelefonok mellett az ökoszisztéma-fejlesztés és a folyamatos termékdiverzifikáció. Bizonyos termékek az európai piacon még meg sem jelentek, ilyenek például az okos hűtő, és a légkondicionáló termékcsaládok, és a cég nemrég elektromosautó-gyártóként is bejelentkezett” – teszi hozzá a country manager, kiemelve, hogy a vállalat nevéhez fűződik a világ legnagyobb kereskedelmi AIoT (AI+IoT) platformjának kialakítása. A Xiaomi jelenleg a budapesti Szent Ferenc Kórház betegeinek a terápiáját is egy új digitális ökoszisztémával támogatja, amivel kapcsolatban Wagner Tibor elmondta, hogy egy külföldi vállalat hazai vezetőjeként kiemelt küldetésnek tartja a cég hazai társadalmi felelősségvállalását.