Print

Simul

Galambos Márton
2020. december 18. 3 perc olvasás

Fehér falak, határozott élek, fény és letisztultság, majd óriási üvegtábla, előtte hosszú, párnázott pad. A kinti pers­pektíva húzza a szemem, festői őszt látok, bent Instagram-biztos irodadizájnt. Ránézek Lévai Bálintra, és elismerően bólintok, dicsérem a kilátást. Menj közelebb – mondja csibészséggel a hangjában. Ahogy az ablakhoz érek, és a látótér a messzi távol alatt a közeli szomszéd telkével egészül ki, roncsautók, rozsdás buszok látványa fogad. Három méterrel hátrébb még skandináv katalógusvilág, közel az ablakhoz már balkáni rögvaló. Kimerevedett ez a kelet-európai pillanat bennem, mint sok hasonló helyzet, amikor az életünkben a keleti és az európai egymás mellé simul, és él velünk, itt Magyarországon. 

Fiait (mint a mesében) külföldre küldte, taníttatta, nyelveket, jó modort és alkudozási képességeket adott a kezükbe.


A bioteches fiúk apja is Ukrajnából hozott be először fitneszgépeket, és így keveredett egy amerikai márka közelébe, amit aztán meg is vett. Fiait (mint a mesében) külföldre küldte, taníttatta, nyelveket, jó modort és alkudozási képességeket adott a kezükbe, aztán rájuk bízta a családi céget. A harmincas éveik elején járó Bálint és Balázs most szárnyal, tervez, és közösen órát vesz a Kärtner Strassén, természetesen lealkudva. Olyan emberek, akikben egyszerre van jelen az erő és a lágyság, és úgy tűnik, még azt is tudják, melyiket mikor érdemes használni. Érdemesek arra, hogy másodszor is a magyar Forbes címlapjára kerüljenek, különösen miután felvásárolták legnagyobb konkurensüket, többcsatornás terjeszkedést mutattak be európai és nemzetközi piacokon, és 2020-ban is növekedtek. 


A fivéreké nem az egyetlen családi vállalkozás a lapban, most írunk először a Schiller Autóról. Kevés olyan céget találni itthon, ahol nemhogy a második, de már a harmadik generáció dolgozik vezetőként a cégben, és készül fel a vállalat átvételére. Bátorságból náluk sincs hiány, ennek jele új sokmárkás óriásközpontjuk Budapest határában, a Váci út végén, vagy akár az is, hogy Schiller Márk névjegyén az álljon: schtratéga. 


Ha nem is klasszikus Forbes-listát, de legalább gyűjtést 2021 első számában is hozunk. Először is itt van G. Tóth Ilda anyaga a menő budapesti magángimnáziumokról, amikből sokkal több van, mint elsőre gondolnád. Aztán Bánlaki D. Stella gyűjtése a budapesti delikáteszekről, és meg fogsz lepődni, hogy lesz hely, ami hozzád is közel van, de még csak nem is tudtál róla.


2021-re készítettünk valami újat, a Forbes testvérkiadójával (ha egy cégnek lehet leányvállalata, akkor testvére is lehet, amennyiben azonosak a tulajdonosai, nem?). A Lelkes 2021 egy heti naptár, amiben ahogy haladsz előre az évben, megállít majd egy-egy önismereti gondolat és egy hozzá kapcsolódó illusztráció. A lényeget persze te teszed bele, ha megajándékozod magadat napi, heti, havi tudatossággal. Úgy lelkesnek is hatékonyabb lenni.