Minden idők egyik legnagyobb celebüzlete volt, amikor tavaly novemberben Kylie Jenner eladta a Kylie Costmetics 51 százalékát a szépségipari óriásnak, a Cotynak. Az amerikai Forbes becslései szerint 540 millió dollár ütötte a markát (adózás előtt). Ez több, mint amennyit a cég a Wall Street szerint ért, és több mint elég ahhoz, hogy Kylie elnyerje az év legjobban kereső sztárja címet. A lista második helyén a sógora áll: Kanye West 170 millió dollárra becsült adózás előtti bevételét – 10 millió híján – Yeezy néven futó luxuscipőmárkájával hozta össze.
A pénzcsináló klán szívesebben áradozik milliárdokról, mint milliókról. „Minden, amit a Kardashian–Jenner család tesz, túl van méretezve. Hogy megtartsák az imidzsüket, mindennek nagyobbnak kell tűnnie, mint amekkora valójában” – mondja Stephanie Wissink, a Jefferies pénzügyi tanácsadó vállalat fogyasztásicikk-elemzője. Kanye nem hiába tárta fel a pénzügyeit az amerikai Forbesnak még áprilisban: be akarta bizonyítani, hogy milliárdos. Az elküldött dokumentumokban a hip-hop zseni felvázolta az Adidastól származó hatalmas jogdíjbevételét, valamint vagyonának összes részletét, egészen egy 297 ezer dollár értékű állatállományig Wyoming állambeli tanyáján. A Forbes ekkor 1,3 milliárd dollárra becsülte vagyonát. Kanye azt állítja, hogy ennek a duplájánál is többet ér.
De minek erőltetni a papírmunkát? Nos, az ilyen megalomán kijelentésnek jobb utánajárni. A Cotyval kötött üzlet alátámasztotta a Forbes becslését, hogy a Kylie Cosmetics értéke alapján Kylie Jenner volt a világ legfiatalabb self made milliárdosa. (Vagyona már egymilliárd dollár alatt járt, amikor a Forbes a pandémia közepette újraértékelte üzleti tevékenységét.) De a Coty legújabb bejelentései leleplezték a család egyik legjobban őrzött titkát: a cég jóval kisebb, mint ahogy ő mondta. Kylie és anyja, Kris Jenner, aki segít az üzletvezetésben, váltig állították, hogy a Kylie Cosmetics 2016 óta minden évben 300 millió dollár fölötti bevételt generál. Ezt bizonyítandó, még az aláírt adóbevallásukat is elküldték a Forbesnak azzal, hogy benyújtották az Amerikai Szövetségi Adóhivatalhoz (IRS). Nem lehet egyértelműen bizonyítani, hogy ezek a dokumentumok hamisak volnának, de nyilvánvaló, hogy Kylie és csapata nem mondtak igazat. Az iratok szerint a cégnek 2018-ban csak 125 millió dollár bevétele volt, nem pedig 360 millió dollár, ahogyan képviselői korábban állították. És akkor ott van még Kylie bőrápolási termékvonala, ami szerintük tavaly alig két hónap alatt százmillió dollár bevételt generált. A legújabb adatok szerint viszont éppen csak „jó úton haladt”, hogy az évet 25 millió dolláros bevétellel zárja.
Amikor az amerikai Forbes magyarázatot keresett az ellentmondásokra, az amúgy beszédes Jennerek rájuk nem jellemző módon reagáltak: többé nem válaszoltak a kérdésekre.
1. Kylie Jenner
590,0 Millió dollár • híresség
2. Kanye West
170,0 • zenész
3. Roger Federer
106,3 • sportoló
4. Cristiano Ronaldo
105,0 • sportoló
5. Lionel Messi
104,0 • sportoló
6. Tyler Perry
97,0 • híresség
7. Neymar
95,5 • sportoló
8. Howard Stern
90,0 • híresség
9. LeBron James
88,2 • sportoló
10. Dwayne Johnson
87,5 • színész
11. Rush Limbaugh
85,0 • híresség
12. Ellen DeGeneres
84,0 • híresség
13. Bill Simmons
82,5 • híresség
14. Elton John
81,0 • zenész
15. James Patterson
80,0 • író
16. Stephen Curry
74,4 • sportoló
17. Ariana Grande
72,0 • zenész
18. Ryan Reynolds
71,5 • színész
Ryan Reynolds
A Netflix-féle Six Underground (Hatan az alvilágból) és a Red Notice akciófilmek főhősét alakító hollywoodi nagyágyú tavaly 48,5 millió dollárt zsebelt be a streamingóriástól – többet, mint bárki más ezen a listán. A lista filmsztárjai együtt összesen 220 millió dollárral gazdagodtak a Netflixből. Ez kétszáz százalékos növekedés tavalyhoz képest, ötéves összesítésben pedig közel 600 millió dollár.
19. Gordon Ramsay
70,0 • híresség
20. Jonas Brothers
68,5 • zenészek
21. The Chainsmokers
68,0 • zenészek
22. Dr. Phil
65,5 • híresség
23. Ed Sheeran
64,0 • zenész
24. Kevin Durant
63,9 • sportoló
25. Taylor Swift
63,5 • zenész
26. Tiger Woods
62,3 • sportoló
27. Kirk Cousins
60,5 • sportoló
28. JK Rowling
60,0 • író
29. Post Malone
60,0 • zenész
30. Ryan Seacrest
60,0 • híresség
31. Carson Wentz
59,1 • sportoló
32. Rolling Stones
59,0 • zenészek
33. Mark Wahlberg
58,0 • színész
34. Tyson Fury
57,0 • sportoló
35. Marshmello
56,0 • zenész
35. Russell Westbrook
56,0 • sportoló
37. Ben Affleck
55,0 • színész
37. Diddy
55,0 • zenész
39. Shawn Mendes
54,5 • zenész
40. Vin Diesel
54,0 • színész
40. Lewis Hamilton
54,0 • sportoló
42. Jay-Z
53,5 • zenész
43. Billie Eilish
53,0 • zenész
Billie Eilish
Az idei ötszörös Grammy-díjas énekesnő When We All Fall Asleep, Where Do We Go? című debütáló albuma az Év albuma volt 2019-ben, összesen 3,9 millió darabot adtak el belőle. Állítólag 25 millió dollárt kapott az Apple-től az életéről és karrierjéről szóló dokumentumfilmért, és ha a koronavírus nem töri derékba arénaturnéját, most valószínűleg a húsz legértékesebb celeb között virítana.
44. Rory McIlroy
52,0 • sportoló
45. Simon Cowell
51,0 • híresség
45. Jerry Seinfeld
51,0 • humorista
47. BTS
50,0 • zenészek
48. Kim Kardashian West
49,5 • híresség
49. Drake
49,0 • zenész
49. Jared Goff
49,0 • sportoló
49. Judy Sheindlin
49,0 • híresség
52. Akshay Kumar
48,5 • színész
53. Conor McGregor
48,0 • sportoló
54. James Harden
47,8 • sportoló
55. Giannis Antetokounmpo
47,6 • sportoló
56. Jennifer Lopez
47,5 • zenész
57. Anthony Joshua
47,0 • sportoló
57. Pink
47,0 • zenész
59. Deontay Wilder
46,5 • sportoló
60. David Copperfield
46,0 • bűvész
60. Rihanna
46,0 • zenész
62. Lin-Manuel Miranda
45,5 • színész
62. Luke Bryan
45,5 • zenész
64. Backstreet Boys
45,0 • zenészek
64. Tom Brady
45,0 • sportoló
64. Phil Collins
45,0 • zenész
67. Drew Brees
44,8 • sportoló
68. Novak Djokovic
44,6 • sportoló
69. Will Smith
44,5 • színész
70. Blake Shelton
43,5 • zenész
71. Sean Hannity
43,0 • híresség
71. Sofia Vergara
43,0 • színész
73. Celine Dion
42,0 • zenész
74. Kyrie Irving
41,9 • sportoló
75. The Eagles
41,0 • zenészek
75. Adam Sandler
41,0 • színész
77. Phil Mickelson
40,8 • sportoló
78. Julio Jones
40,5 • sportoló
78. Metallica
40,5 • zenészek
80. Jackie Chan
40,0 • színész
80. Rafael Nadal
40,0 • sportoló
82. Heidi Klum
39,5 • híresség
82. Travis Scott
39,5 • zenész
Travis Scott
Bár a Super Bowl szünetében ingyen zenélt, az Astroworld turnéja – az év legfontosabb hip-hop roadshow-ja – 53,5 millió dollárt hozott neki a konyhára. Amikor beütött a járvány, ingyenkoncertet adott a Fortnite platformján – amivel 27 millió nézőt ért el, sokkal többet, mint ahányan az Astroworldöt látták –, ezzel is támogatva Cactus Jack márkanéven futó termékeinek (például cipők és különféle akciófigurák) értékesítését.
84. Kevin Hart
39,0 • humorista
85. Klay Thompson
38,8 • sportoló
86. Katy Perry
38,5 • zenész
87. Bon Jovi
38,0 • zenészek
87. Lady Gaga
38,0 • zenész
87. U2
38,0 • zenészek
90. Naomi Osaka
37,4 • sportoló
Naomi Osaka
A japán–haiti származású teniszcsillag vérfagyasztó fonákjaival minden marketinges álma. A tokiói olimpiára készülve a Nike, a Nissan és még egy tucatnyi cég kérte fel reklámarcának a 22 éves sztárt. Kétszeres Grand Slam győzelmének és masszív tengerentúli rajongótáborának köszönhetően Osaka idén először lett a legjobban kereső sportolónő.
91. Canelo Álvarez
37,0 • sportoló
91. Damian Lillard
37,0 • sportoló
91. Paul McCartney
37,0 • zenész
91. Oprah Winfrey
37,0 • híresség
95. DJ Khaled
36,5 • zenész
95. Kiss
36,5 • zenészek
97. Sebastian Vettel
36,3 • sportoló
98. Serena Williams
36,0 • sportoló
99. Angelina Jolie
35,5 • színész
100. Mohamed Salah
35,1 • sportoló
Szerkesztette: Zack O’Malley Greenburg és Rob LaFranco. Összeállította: Kurt Badenhausen, Kellen Becoats, Madeline Berg, Dawn Chmielewski, Hayley Cuccinello, Abigail Freeman, Chase Peterson-Withorn, Christina Settimi, Ariel Shapiro és Chloe Sorvino.
Módszertan: A lista a reflektorfényben álló celebeket rangsorolja 2019 június és 2020 május közötti, adózás előtti bevételeik alapján, a menedzserek, ügyvédek és ügynökök díjának levonása előtt. A számok a Nielsen Music / MRC Data, a Pollstar, az IMDB, az NPD BookScan és a ComScore adatain, valamint iparági szakértőkkel és magukkal a celebekkel készített interjúkon alapulnak.