Még jövőre sem érik el a kibocsátási határértékeket, pedig egy fél magyar államadósságnyit költenek fejlesztésre.
Újabb milliárdos bírság várhat a Volkswagen-konszernre: Herbert Diess vezérigazgató gyakorlatilag elismerte, hogy sem az idén, sem jövőre nem tudják majd teljesíteni az uniós széndioxid-kibocsátási határértékeket – adta hírül a Totalcar.
Az előírások alapján 2020-ban az autógyártóknak kilométerenként 95 grammnyi széndioxid alá kell vinni a flottájuk kibocsátási átlagát. Diess egy korábbi interjúban azt mondta, hogy „nagyjából egy grammnyira vannak a szinttől.” 2022-re már nem lesz gond, mivel a konszern forgalomban lévő járművei közt a mostaninál sokkal nagyobb arányban lesznek elektromos autók.
A vezérigazgató beismerte ugyanakkor, hogy a gépjárműipari óriás elég későn kezdett átállni az elektromobilitásra.
Ezt ellensúlyozandó a teljes magyar államadósság nagyjából felét költik fejlesztésre.
2025-ig a fejlesztési büdzsé meghaladja a 73 milliárd eurót, ami átszámolva 26 ezer milliárd forint. Az összegből 27 milliárd euró megy a vállalat digitalizációjára, 11 milliárd a hibrid hajtásláncokra, 35 milliárd pedig az elektromobilitásra. Várkonyi Gábor piaci szakértő megjegyzi: a költségvetési tervekben a kínai joint-venture vállalatok nincsenek benne, azoknak saját erőből kell gazdálkodniuk.
A világ legnagyobb autógyártója 2050-re ígérte, hogy a párizsi klímaegyezmény értelmében karbonsemleges módon fog működni. A most következő 10 évre 70 új elektromos modell van tervben, ebből 20-at már bemutattak, tehát 50 darab van még a tarsolyban.