Megtévesztette a fogyasztókat a kedvezményes mobilnet-ajánlatával a Telekom, szép kis büntetést kapott.
Tisztességtelenül népszerűsítette ügyfelei körében egyes, hűségvállaláshoz kapcsolódó mobilnet-kedvezményeit a Magyar Telekom, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 21,7 millió forintos bírságot szabott ki rá.
Ez 10 év alatt már tizedik alkalom volt, hogy fogyasztóvédelmi típusú jogsértésekért marasztalja el a céget a versenyhivatal – olvasható a GVH Forbes.hu-nak elküldött közleményében.
A tavaly indult vizsgálat szerint a kampány üzenetei azt a benyomást kelthették, hogy az adott kedvezményeket bármelyik ügyfél igénybe veheti, ha további egy évnyi hűségidőt vállal a meglévő előfizetésére.
Valójában azonban a lezárt díjcsomaggal rendelkező fogyasztók csak a meglévőtől eltérő feltételű, új díjcsomagra történő szerződéskötéssel válhattak jogosulttá a kedvezményekre, így a kampány megtévesztő üzeneteket közvetített feléjük.
A GVH Versenytanácsa a jogsértés mérlegelésekor figyelembe vette, hogy a tisztességtelen reklámkampány nem nyílt formában folyt, hanem egy viszonylag szűk előfizetői kört célzott, belső tájékoztatási csatornákon (pl. sms-ben és push üzenetekben).